×
  6757  

موزه هنر میلواکی

موزه هنر میلواکی، سازه متحرک فولادی
موزه هنر میلواکی
سانتیاگو کالاتراوا در سال 1951 در اسپانیا متولد شد، کالاتروا یکی از برترین معماران سبک های-تک است که درآثار بی نظیر خود از تعامل سازه و معماری به زیبایی استفاده کرده است، این معمار بزرگ در اکثر طرح های خود از طبیعت الهام گرفته است و به نظر می رسد ایده اولیه آثارش حرکت های موجود در طبیعت است.
موزه میلواکی
سانتیاگو کالاتروا آثار بی نظیر زیادی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است که بدون شک می توان گفت یکی از برجسته ترین آثار وی موزه هنر میلواکی است که در سال 2001 به بهره برداری رسید.
طرح وی یک طرح الحاقی به موزه هنر میلواکی بود و موزه را به تندیسی زیبا تبدیل کرد.
موزه میلواکی کالاتراوا
قسمت های الحاقی شامل فضای نمایشگاهی، پارکینگ زیرزمینی، پاویون، سازه  بال(سایبان)، ایوان جنوبی، پل ریمن که ارتباط بین موزه و خیابان اصلی را برقرار میکند، می باشد.
طراحی داخلی موزه میلواکی
به غیر از پاویون که سازه ی بال روی آن قرار دارد و از شیشه و تیرهای حلقه ای بتنی و قاب های A  شکل فولادی ساخته شده است سازه به کار رفته در بنا از بتن مسلح می باشد.
طراحی داخلی موزه میلواکی
لابی موزه میلواکی کالاتراوا
سازه بال پرنده شاخص ترین و زیبا ترین عنصر این پروژه است، صحنه جالب باز و بسته شدن بال هنگام شروع و تمام شدن کار موزه هر بیننده ای را متحیر می کند.
بال پرنده از دو نیمه تشکیل شده است که هر کدام 36 پره دارد،این سازه فولادی همراه با صفحات خورشیدی نور و گرمای ساختمان شیشه ای پاویون را تنظیم می کند.
سازه موزه هنر میلواکی
موزه هنر میلواکی
این معمار با طراحی موزه هنر میلواکی نشان داد که تکنولوژی معماری می تواند پاسخ مناسبی  برای استفاده بهینه از فضای معماری باشد.


مقالات مشابه