×
  8729  

اجرای عایق حرارتی نما

طراحی و اجرای یک نمای عایق حرارتی و رطوبتی می تواند تا 70 درصد مصرف انرژی را در ساختمان کاهش دهد، عایق حرارتی نمای اتیکس Etics انتخاب امروز بازار بین المللی می باشد. اجرای این عایق مزایای بسیاری برای ساختمان به ارمغان می اورد. متخصصین مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران دارای بیش از 10 سال سابقه در زمینه اجرای عایق حرارتی اتیکس می باشند. مصالح استفاده شده در پروژه ها اکثرا از مصالح شرکت اسپانیایی گروپ و پوما می باشد.
عایق حرارتی نما

سامانه مرکب عایق حرارتی بیرونی(ETICS) متداول ترین نمای مرسوم در دنیا جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و با قابلیت زیبایی و تنوع در طراحی نما میباشد.و در تمامی منابع خارجی50% صرفه جویی در مصرف انرژی ذکر شده است.اما با توجه به چندین سال تجربه اجرایی عملا این میزان پس از اجرا در ساختمانهای ایران بسیار بیشتر از عدد فوق میباشد.که علتهای زیادی دارد اما جهت اختصار به دو علت اصلی اشاره میشود.

عایق حرارتی نما
.1-ساختمانهای موجود در کشور حداقل استانداردهای صرفه جویی در مصرف را نداشته و عملا با توجه به نمونه های اجرا شده تاثیر بیشتری در کاهش مصرف انرژی نسبت به ساختمانهای دیگر کشورها دارد.

2-درجه حرارت موجود در ساختمانهای ما خصوصا در فصل زمستان نسبت به سایر کشورها چندین درجه اختلاف دارد که این خود عامل بسیار مهمی در کاهش بیش از حد معمول50%میباشد.به طور مثال اگر شما در خارج از کشور یک ساختمان را عایق نمایید.با توجه به انکه درجه حرارت داخلی ان ساختمان در فصل زمستان بین 18 تا 21 درجه میباشد.همان مقدار 50% در صرفه جویی اتفاق می افتد. ولی درجه حرارت داخلی در ایران در زمستان بین 24 تا 26 درجه مرسوم میباشد.که در صورت استفاده از این سیستم با توجه به تجربه استفاده از این سیستم برروی چندین ساختمان بیش از 70% در صرفه جویی انرژی تاثیر داشته است.

عایق حرارتی نما


مزایا:

1-نمای ساختمان را زیبا میسازد و تنوع در طرح و رنگ دارد.

2-با محاسبه دقیق خصوصا در ساختمانهای بزرگ از قبیل برجها تقریبا درصد بسیار زیادی از هزینه تهیه و اجرای این نما از محل صرفه جویی در طراحی سیستم تاسیسات برقی و مکانیکی  تامین میگردد..

3- در دراز مدت صرفه جویی در مصرف انرژی هزینه های تعمیر و نگداری تاسیسات ساختمانها را به شدت کاهش داده که یکی از اساسی ترین مشکلات ساختمانهای موجود میباشد.

4-ارزش ساختمان را افزایش میدهد.

5-به واسطه محافظت از دیوارهای خارجی ساختمان و جلوگیری از نفوذ نم عمر مفید ساختمان را افزایش میدهد.

6- با توجه به کاهش وزن و استحکام نما در زلزله خطر زلزله را کاهش و باعث صرفه جویی اقتصادی در فاز 2 محاسباتی میشود.

7-امکان استفاده از این سامانه بر روی نمای ساختمانهای قبلی بدون تخریب وجود دارد.

8-ارزان بودن همراه با عملکرد بسیار بالاتر از سامانه های مورد استفاده موجود جهت عایق کاری حرارتی ساختمان

9- سرعت بالای اجرا و اتلاف کم مصالح

10-امکان تعمیر با هزینه کم

11-دوام طولانی نما در مقابل عوامل مختلف جوی در مناطق مختلف

عایق حرارتی نما
 
طراحی نمای ساختان با عایق حرارتی

عایق حرارتی نما
عکس فوق مربوط به عایق حرارتی از زیر سقف در سعادت آباد , شهرک بوعلی می باشد که با توجه به مساحت زیاد آن که معمولا درپارکینگها تاثیر بسیارزیادی در مصرف انرژی  دارد . عایق حرارتی از زیر سقف در پروژه های مختلف در مناطق مختلف عملکرد بسیار خوبی را در عایق نمودن طبقه بالایی نشان داده است  و مشکل بسیاری از ساختمانهای ساخته شده قدیمی که کف سرد و یا گرم دارند با این روش قابل حل می باشد .

در بین طبقات معمولا عایق حرارتی انجام نمی شود ولی مهمترین قسمت جهت عایق حرارتی سقف طبقه اول و یا از پشت بام می باشد. عایق حرارتی پشت بام بام وارونه نامیده می شود , که دتیل مخصوص دارد و باید همزمان عایق رطوبتی هم انجام گردد و بر اساس کارایی می توان از  eps  یا  xps  استفاده نمود . عایق حرارتی از بام مشکل بسیاری از ساختمانهای قدیمی می باشد و اجرای دتیل بام وارونه تاثیر بسیار زیادی در طبقه آخر از جهت عایق حرارتی و ذخیره انرژی دارد .

عایق حرارتی نما

در فیلم زیر نحوه اجرای عایق حرارتی اتیکس توضیح داده شده است.
 


خدمات مشابه