×
  5559  

طراحی نما کلاسیک

طراحی نما یکی از بخش های مهم طراحی معماری محسوب می شود. نما می تواند نمادی از داخل ساختمان باشد که ماهیت کلی بنا را نشان می دهد. به بیان دیگر نما برداشت اولیه ای است که از ساختمان می شود.نما ساختمان بر روی سایر بخش های ساختمان مانند دکوراسیون داخلی، پلان و حتی چیدمان داخلی تاثیر گذار خواهد بود.
فاکتور های بسیاری در طراحی نما تاثیر گذار است مانند سبک معماری، رنگ بندی، مصالح مصرفی، ویژگی های مد نظر کارفرما، نورپردازی ، محوطه سازی و بهره وری انرژی. بنابراین مجموعه ی این موارد سازنده ساختار تصویری هستند که نمایانگر عناصر داخلی است. یک نمای جذاب همراه با رعایت نکات فنی آن می توان به میزان ارزش فروش ساختمان تاثیر گذار باشد. در این بخش ما قصد داریم با معرفی یکی از سبک های طراحی نما که این روزها مورد توجه کارفرمایان است را به صورت مختصر معرفی کنیم تا با خدماتی که مهندسین مشاور سرور استودیو ارائه می دهد، آشنا شوید.


طراحی نمای کلاسیک
استفاده از متریال سنگ در طراحی نمای کلاسیک


طراحی نمای کلاسیک

طراحی نما کلاسیک، در تاریخچه معماری معمولا به طرح هایی بیشتر برمی گردد که در قرون 18 و 19 میلادی در اروپا اجرا شده اند. محوریت اصلی ای بناها کلیسا می باشند. در این آثار بیشتر بر روی شکوه و بزرگی بنا در برابر ابعاد انسانی تمرکز می شود. می توان گفت از اصول طراحی نمای کلاسیک، رعایت تقارن و استفاده از المان های شناخته شده در این ادبیات در آثار مشابه می باشد و محوریت مصالح مورد استفاده در این نما سنگ و ابزارهای سنگی و استفاده از ستون هایی هستند که به ظاهر باربری ساختمان را بر عهده دارند.طراحی معماری و طراحی سازه اولیه یک بنا تاثیر مهمی بر روی نمای انتهایی کار خواهد داشت و این تعامل می بایست در روند طراحی رعایت گردد.
 

نمای کلاسیک

استفاده از المان گنبدی شکل در طراحی نما ویلا کلاسیک
 

نمای کلاسیک

طراحی ورودی در نمای رومی
 

نمای کلاسیک

استفاده از قوس در طراحی نمای کلاسیک
 

طراحی نمای کلاسیک

تکرار و ریتم در طراحی نما کلاسیک
 

طراحی نمای کلاسیک

تقارن در طراحی نمای کلاسیک
 

طراحی نمای کلاسیک آپارتمان
طراحی نمای کلاسیک آپارتمان

تکرار قوس ها و تقارن آن ها در طراحی نما کلاسیک
 

طراحی نمای کلاسیک آپارتمان

متریال سنگ و قوس المان های پر استفاده در طراحی نما کلاسیک 
 

طراحی نمای کلاسیک ویلا

تقارن در نما کلایک و یا رومی
 

طراحی نمای کلاسیک ویلا

استفاده از ستون ها با تزیینات در تراس نما ویلا کلاسیک
 

نمای کلاسیک

استفاده از حفاظ های فرفورژه در نمای کلاسیک در کنار تزیینات کلاسیک
 


خدمات مشابه