×
  7233  

باغ شیشه ای در طراحی داخلی

طراحی و اجرای باغ شیشه ای در فضای داخلی

استفاده از گیاهان در طراحی داخلی به عنوان عنصری از طبیعت می تواند الهام بخش باشد به طوری که حتی یک مجموعه کوچک از آنها می تواند طراوت و تازگی را به محیط شما بیاورید. مجموعه ای از گیاهان جنگلی ولی در مقیاس کوچک می تواند یکی از خاص ترین فضاها در منزل شما باشد. این باغ های شیشه ای را می تواند با تکنیک های جدیدی مانند تراریوم، ویواریوم و پالداریوم امکان پذیرکرد. در طراحی فضای سبز به ویژه گیرین وال هایی که در طراحی داخلی در نظر گرفته می شوند را می توان با تکنیک ویواریوم و پالداریوم اجرا کرد ویا در هنگام چیدمان فضاها از این باغ های شیشه ای برا ی جدا کردن آنها استفاده کرد. همینطور در اکسسوری های خانگی مانند میزپذیرایی، آباژور و تمام محیط های شیشه ای بسته ای و یا نیمه بسته که قابلیت کاشت گیاه و رسیدگی داشته باشد، مناسب است. برای طراحی و اجرای تراریوم، ویواریوم و پالداریوم می توانید با مهندسین مشاوره دکتر سرور و همکاران تماس بگیرید.

پالداریوم
تراریوم
باغ شیشه ای
باغ شیشه ای
باغ شیشه ای
تراریوم
تراریوم
ویواریوم
تراریوم
باغ شیشه ای
پالداریوم
پالداریوم

حال می خواهیم به صورت اختصار درباره این موارد صحبت کنیم.

تراریوم

باغ شیشه‌ای است و عبارت است از محیطی برای پرورش و نگهداری گیاهان رطوبتی که درونش کاشته می شوند که در واقع نوعی گلخانه محصوب می شود. این نوع از مجموعه های گیاهی نیاز به آب کمی دارند به خصوص در زمانی که در آنها بسته باشند که این پوشش می تواند یا به صورت چوب پنبه یا سلفون باشد. آبیاری حتما باید به صورت اسپری باشد زیرا آب زیاد باعث گندیدگی گیاهان درون آن می شود. گیاهانی که داخل تراریوم می توان کاشت از جمله فتونیا، رویال، کیریپتاتنوس، روملیا، گل سنگ و .... می باشد.این باغ های شیشه ای اگر درست مراقبت شوند دو تا سه سال می توان نگه داری کرد و اگر رشد آنها به گونه ای بود که باعث پرشدن محیط بشوند می توان آنها را هرس کرد.
تراریوم ها را می توان در اندازه ای مختلفی نگه داری کرد. یکی از این محیط ها، گلدان ها هستند. گلدان های مورد استفاده یکی از مواردی هستند که به زیبایی تراریوم ها می افزاید. بنابراین می توانید از گلدان های خاصی استفاده کرد که جلوه بیشتری به کار شما بدهند. برای تهیه این گلدان ها می توانید به پیج گیاه و گلدان شاپ دکو مراجعه کنید.

ویواریوم

یک باغ شیشه ای سر بسته که بزرگتر از تراریوم است که برای نگه داری آن باید به چند نکته فنی دقت بشود. این باغ های شیشه ای دارای سیستم آبیاری و نور خودکار می باشد. گیاهان مورد استفاد در آن بستگی به سلیقه مشتری از بین گیاهان مورد استفاده در تراریوم و گیاهان کرکسیونی انتخاب می شوند.

پالداریوم

یک کار تخصصی برای ایجاد باغ های شیشه ای از آّب، سنگ، چوب و گیاه می باشد. آب یکی از عنصرهای اصلی در این باغ شیشه ای است و سه دلیل برای وجود آن می توان بیان کرد: 1. نمای کار 2. نیاز گیاهان 3. مه سازی که در داخل مجموعه پالداریوم استفاده شده است. در پالداریوم حتما لزومی به بسته بودن محیط آن ندارد اما بهتر است که در محیطی بسته باشد. در پالداریوم به دلیل وجود آب می توان همزمان اکواریوم را هم تعبیه کرد.

نونویسنده: مونا هاشمی

 


مقالات مشابه