×
  2816  

طراحی داخلی ساختمان اداری FNJI ، چین

طراحی داخلی ساختمان اداری FNJI ، چین

در این مقاله به معرفی بازسازی ساختمان دفترفنجی می پردازیم. پروژه بازسازی مربوط به یک دفتر اداری در پکن می باشد. می توانید برای مشاهده پروژه بازسازی ساختمان اداری توسط تیم ما کلیک کنید.
دفتر مرکزی در بالا ترین طبقه ساختمان بین المللی کیانلیما در پکن قرار گرفته است. فضایی با ارتفاع 7 متر که کاملا  برای طراحی یک فضای اداری ایده آل ، مناسب بوده است. طراحی داخلی ساختمان اداری فنجی به مدت چهار ماه مورد بررسی و بهسازی قرار گرفت. ساختمان در دو طبقه باز طراحی شده است به صورتی که در بردارنده ی بیشتر از ده اتاق کار مستقل، فضاهای ملاقات و در کنار این فضاها، فضایی برای استراحت، غذا خوردن، ورزش کردن، فضایی برای حیوانات و یک اتاق جلسات با ظرفیت 80 نفر در نظر گرفته شده است. فضایی که درآن بین کار و تفریح تعادل برقرار شده است، نتیجه ی تفکیک فضایی بین فضاهای متنوع یاد شده است. 

طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی دکوراسیون اداری
از آن جا که شرکت فنجی از طبیعت سرچشمه گرفته است، هرچیز که از طبیعت باشد از ارزش های این مجموعه به حساب می آید. بنابراین در طراحی از عناصر طبیعی بسیاری استفاده شده است. پنجره های قدی با ارتفاع چند متر، ترکیب گیاهان مختلف، تبدیل هارمونیک اشکال چند وجهی با سطوح منحنی به یکدیگر، استفاده از همه ی این المان های طبیعی، فضایی مطلوب را به وجود آورده است. استفاده از این المان های طبیعی منجر به ایجاد فضایی مناسب برای خلق ایده های جدید می باشد و این دقیقا فضایی متناسب با نیازهای استفاده کنندگان است، فضایی آزاد و کارآمد.

طراحی داخلی اداری
طراحی دکوراسیون اداری
طراحی دکوراسیون اداری
نور و سايه از عوامل مهمى هستند كه در حس افراد نسبت به يك فضا تاثير دارند. پنجره ى قدى در جنوب ساختمان در طول روز نور را به تمامى نقاط فضا مى پراكند. اين نور براى استفاده كنندگان از فضا بسيار مطلوب است و افراد به واسطه ى اين نور به محض ورود به فضا با انرژى شروع به كار مى كنند. پرده هاى نيمه شفاف براى جلوگيرى از ورود نور مستقيم به فضاها است. نور کنترل شده پس از وارد شدن به فضا  در برخورد با ستون های با مقطع منحنی محو می شود. نور کنترل شده و سایه های نرم و بدون شکست باعث ایجاد فضایی به هم پیوسته می شوند.

طراحی دکوراسیون اداری
طراحی دکوراسیون اداری

طراحی داخلی اداری
طراحی دکوراسیون اداری
در طراحی ساختمان اداری فنجی،  برخی فضاهای این مجموعه از فضاهای فیلم سینمایی "Her" و همینطور سریال "Black Mirror " الهام گرفته شده است .به طور مثال در طراحی داخلی لابی طبقه ی اول از فیلم سینمایی "Her" الهام گرفته شده است؛ که در آن فضایی برای گیاهان در نظر گرفته شده است، این فضا با قسمت ناهارخوری احاطه شده. افراد در کنار گیاهان به معاشرت و خوردن غذا می پردازند که علاوه بر زیبایی بصری اصل نزدیکی به طبیعت که در طراحی این فضا بسیار مهم بوده است، رعایت شده است. در همه ی فضاها بسیار از احجام چند وجهی با سطوح منحنی بهره گرفته شده است که در کل فضایی بسیار نزدیک به طبیعت به وجود آمده است. دستگیره های منحنی شکل و بافت طبیعی دیوار از نمونه های استفاده از عناصری هستند که طبیعت را تداعی می کنند .در طراحی داخلی اداری، استفاده از یک تناژ رنگی خسته کننده به نظر می رسد بنابراین در فضای استراحت طبقه ی دوم از مبلمان با رنگ نارنجی استفاده شده است تا فضا را از یکنواختی خارج کند. اتاق ملاقات طبقه ى دوم را، نمايش دهنده ى شرق ناميدند. پنجره اين اتاق رو به سمت شرق است و از آن مى توان طلوع خورشيد را مشاهده كرد. ساختمان از بناهاى اطرافش ارتفاع بيشترى دارد بنابراين ديد وسيع ترى نسبت ساختمان های اطراف دارد. از دید طراحان همینطور که افراد بر روی فضا تاثیر می گذارند، محیط نیز بر آن ها تاثیر می گذارد. آن ها ادعا می کنند که قوانین ممکن است مردم را تغییر ندهند ولی محیطی که در آن حضور دارند باعث ایجاد تغییراتی در آن ها می شود.

طراحی دکوراسیون اداری
طراحی دکوراسیون اداری
طراحی داخلی اداری
پلان اداره
پلان اداره
پلان اداره
پلان اداره
منبع:www.archdaily.com


مقالات مشابه