×
  2166  

بازسازی داخلی دفتر اداری در چین

نمونه بازسازی داخلی دفتر اداری


تغییر کاربری کارخانه قدیمی به دفتر اداری

در این مقاله به معرفی بازسازی ساختمان از دفترQing Studio  می پردازیم. پروژه بازسازی مربوط به یک دفتر اداری در چین می باشد. حدود 200 متر مربع مساحت دارد و در سال 2021 طراحی و اجرا شده است. می توانید برای مشاهده انواع پروژه های بازسازی ساختمان اداری توسط تیم ما کلیک کنید.

معماران پروژه، اولین کارخانه چاپ چونگ کینگ را متعلق به سال 1930 در سال 2021 به یک دفتر اداری تغییر کاربری داده اند. بنظر می رسد برخی متریال ها از سال 1930 باقی مانده است و قدمت ساختمان را نمایش می دهد. فضای داخلی مستطیلی به ابعاد 25 در 5 متر در ارتفاع 6 متر می باشد. بازسازی برای یک تیم حدودا ده نفره طراحی شده است. اما به عنوان یک شرکت برنامه ریزی، آنها یک روش منحصر به فرد برای تفکیک و استفاده بهینه از فضاها دارند. به این صورت که علاوه بر قسمت مدیریت و اتاق کار اصلی دیگر فضاها برای استفاده مخاطب و مشتریان طراحی شده است.

فضاهایی با کاربری مذاکرات خصوصی و دو نفره، جلسات عمومی و یک سالن آمفی تاتر کوچک با قابلیت صفحه نمایش بزرگ جهت ارائه و سخنرانی،‌ تعبیه شده است. بنظر می رسد تنوع متریال ها و تک رنگ قرمز روی دیوار کار طراحی را تمام کرده است. انتخاب مبلمان استفاده شده به سبک مینیمال و رنگ های خنثی کمترین نقش را در دکوراسیون داخلی دارند.
 

بازسازی داخلی
بازسازی ساختمان اداری
بازسازی داخلی
بازسازی داخلی


بازسازی ساختمان قدیمی کارخانه و تغییر کاربری به دفتر اداری چگونه انجام شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید نقش اصلی در طراحی داخلی فضا، پلکان می باشد. پلکان به عنوان عنصر اصلی در طراحی معماری ساختمان ها در این پروژه علاوه بر ارتباط عمودی بین طبقه یک و دو، بعنوان فضای نشستن و جداکننده ی فضای عمومی از دفتر کار می باشد. مستطیل موجود به یک فضای یک طبقه با سقف بلند برای استفاده مخاطب، سالن نمایش و فضایی برای گپ و گفت دو نفره در سمت راست و یک فضای دو طبقه به عنوان فضای اداری تقسیم شده است.


بازسازی داخلی ساختمان
بازسازی داخلی ساختمان


ما برای خود مأموریت تعیین کردیم: ایجاد حالت جدیدی از رفتار مشاهده، شکل دادن به آن و انجام کار دیگری. ابتدا، فضا در جهت عمق به دو قسمت تقسیم می شود، در یک طرف میزانسن و در سمت دیگر یک ارتفاع دو برابر است. در زیر میزانسن فضای دفتر قرار دارد، پله های بزرگ وسط فضا که تقریباً کل فضا را اشغال می کند، بعنوان تفکیک کننده فضاها عمل می کند. پس از ترسیم تقسیم فضا، ما شروع به طبقه بندی خط اصلی کسب و کار و ارائه در بخش کردیم: گام بزرگ یک آمفی تئاتر طبیعی است که به مشتریان اجازه می دهد پس از گوش دادن به سخنرانی "روی زمین بنشینند" ، برای مشاوره بیشتر به اتاق کنفرانس در طبقه دوم بروند. برای مطابقت با اتاق جلسات 13 نفره، چهار ردیف تقریباً 13 صندلی در پله ها قرار گرفته است.

 
بازسازی داخلی ساختمان
بازسازی داخلی ساختمان
بازسازی داخلی دفتر اداری


طبق استانداردهای استفاده از پروژکتور باید گفت: برای شناسایی دقیق رنگ و متن، به عنوان مثال، یک صفحه نمایش 150 اینچی نباید از بهترین فاصله دید بیش از 5.4 متر باشد و فاصله بسیار نزدیک باعث آزار مخاطب می شود. اینطور به نظر می رسد که به علت شیب صفحه نمایش هنگام استفاده مخاطب مجبور است سر خود را به سمت بالا بگیرد که این عمل چندان قابل قبول به نظر نمی رسد. به این دلیل که بهتر است صفحه نمایش با فاصله مناسب، درست در روبروی چشم مخاطب به صورت عمودی قرار بگیرد.


بازسازی داخلی دفتر اداری
بازسازی داخلی دفتر اداری
بازسازی ساختمان اداری


بنابراین با توجه به شیب صفحه، شاید راه حلی در نشستن در نظر گرفت، زیرا مخاطب باید با شیب نیز دراز بکشد. بنابراین راهکار معماران،‌ بر اساس مطالعه ارگونومی صندلی رانندگان اتومبیل، در حالت نشسته که پاها به صورت عمودی می افتند، محدوده راحت زاویه پشتی 20-30 درجه است. به همین دلیل، آنها بالشتک ها را با شیب پشتی قابل تنظیم روی پله ها قرار داده اند، که به مخاطب یک موقعیت نشسته 30 درجه خوابیده می دهد. البته به گفته طراحان،‌ برای تعیین عقلانیت یک صفحه و موقعیت مناسب به زاویه دید بصری ادامه نداده اند. از آنجا که برای یک فضای عملکرد کوچک با تنها دوازده نفر، تمام محاسبات جدی فقط برخی از پیشرفت های ناچیز است. 


بازسازی ساختمان اداری
بازسازی ساختمان اداری


آنها با تغییر در زاویه قرار گیری صفحه نمایش و ایجاد راه حل برای آن به نوعی با تغییر استاندارد ها و عدم تکرارمتعارف، قصد بر تغییر در فضا و تاثیر بر مخاطب داشته اند. خلق ایده های نو یک فضا را خاص و ماندگار می کند.
متن برداشت از توضیحات معماران پروژه که در سایت Archdaily  ارائه شده است، می باشد.

 

نقشه های پروژه بازسازی دفتر اداری در چین


نقشه بازسازی ساختمان اداری
نقشه بازسازی ساختمان اداری
نقشه بازسازی ساختمان اداری
دیتیل بازسازی ساختمان اداری
دیتیل بازسازی ساختمان اداری
دیتیل بازسازی ساختمان اداری
دیتیل بازسازی ساختمان اداری
دیتیل بازسازی ساختمان اداری
دیتیل بازسازی ساختمان اداری
مولف: الهه نوسرایی


مقالات مشابه