×
  2099  

سقف کناف

سقف کاذب کناف (پنل گچی یا گچ برگ):

از پنل های پیش ساخته شده در اجرای سقف کناف برای پوشش سقف استفاده می شود که این پوشش ها بر روی شبکه سازه های سپری که به شکل T می باشند (پروفیل های سرد نورد شده ) قرار می گیرند. زمانی که پروفیل ها در جای خود قرار گرفتند آویزهایی به آنها نصب می شود که قابلیت ریگلاژ دارند، به سقف خام اتصال داده می شوند. در اجرای سقف کناف می توان از دو نوع ساختار استفاده کرد:

سقف کاذب کناف متحرک

در اجرای این نوع سقف کناف از ساختار شبکه ای که برای پوشاندن آن از تایل های گچی 60*60 استفاده می شود. این نوع پوشش ها از تایل های گچی که دو نوع آکوستیک و ساده می باشد ساخته می شوند.

الف) تایل آکوستیک (جذب صوت):

سقف کناف با تایل آکوستیک به دلیل داشتن خاصیت جذب صوت بیشتر برای آمفی تئاترها، سینماها، دفاتر کار و فضاهایی که نیاز به جذب صوت می باشند استفاده می شود.
معرفی دو مدل از تایل های آکوستیک:

تایل گچی آکوستیک مدل 8/12/36 :

این مدل از تایل گچی آکوستیک دارای خاصیت جذب صوت را دارا می باشد. برای بهبود در کیفیت و تقویت در جذب صدا در تایل حفره هایی دایره شکل به قطر 8 و 12 میلیمتر با فاصله مرکز به مرکز 36 میلیمتر در سطح تایل گچی ایجاد می کنند.

تایل گچی آکوستیک مدل 6/18 :

این مدل از سقف کناف، تایل گچی آکوستیک دارای خاصیت جذب صوت را دارا می باشد. برای بهبود در کیفیت و تقویت در جذب صدا در تایل حفره هایی دایره شکل به قطر 6 میلیمتر با فاصله مرکز به مرکز 36 میلیمتر در سطح تایل گچی ایجاد می کنند.

ب) تایل ساده (فاقد خاصیت جذب صوت):

این نوع از تایل ها با توجه به ساده بودن و نداشتن خاصیت جذب صوت بیشتر در فضاهایی که صدا از اهمیت بالایی برخوردار نیست مورد استفاده قرار می گیرد.
تایل ساده سقف کناف دارای دو نوع بدون روکش و روکش دار می باشد.

1. تایل بدون روکش:

این تایل ها با توجه به داشتن روکش قابلیت این را در خود دارند که رنگ آمیزی شوند.

2. تایل روکش دار:

در تایل روکش دار سقف کناف، روکش PVC بر روی تایل و روکش که در پشت تایل قرار دارد آلومینیوم می باشد.
تایل های روکش دار PVC سرعت بالاتری در اجرا دارند زیرا در این تایل ها نیازی به رنگ آمیزی نمی باشد که همین امر باعث سرعت در اجرا می شود. در مناطقی که رطوبت و شرجی بودن هوا نظیر شمال و جنوب کشور زیاد می باشد و همچنین فضاهایی که تعرق و وجود آب ماتتد محل عبور لوله های تاسیساتی می باشد از تایل هایی با روکش آلومینیومی استفاده می شود.
سقف کناف امروزه بیشتر در طراحی معماری، دست معماران را باز می گذارد تا در طراحی دکوراسیون داخلی طرح های ساده و منحنی را طراحی و اجرا نمایند.


مقالات مشابه