×
  4991  

مرکز ورزش های آبی لندن

طراحی مرکز ورزش های آبی لندن


مرکز ورزش های آبی در سال 2014 در شهر لندن، با مساحت 15950 متر مربع توسط مجموعه معماری زاها حدید، طراحی شده است. این مرکز آبی بخشی از مجموعه ورزشی پارک المپیک لندن می باشد. مرکز ورزش های آبی لندن در جنوب شرقی پارک المپیک واقع شده است. طراحی معماری این مرکز آبی با الهام گرفتن از هندسه مایع آب در حال حرکت، محیط اطراف و ایجاد فضاها و همچنین رودخانه پارک المپیک طراحی شده است.


مجموع ورزش های آبی لندن


در طراحی  مرکز ورزش های آبی لندن، یک سقف موجدار از روی زمین شروع به حرکت می کند، این امر برای به نمایش گذاشتن حرکت آب می باشد. مرکز ورزش های آبی لندن، برای افزایش ظرفیت بازی های المپیک 2012 لندن، طراحی شده است. همچنین این مرکز پس از بازی های المپیک 2012، ظرفیت مطلوبی را برای استفاده در حالت عادی فراهم کرده است.


نمای بیرونی مجموعه ورزش های آبی لندن


 مرکز ورزش های آبی لندن در محوری قرار گرفته است که عمود به پل شهر می باشد. در مجاورت این محور سه استخر واقع شده است. در زیر پل استخر آموزشی قرار گرفته است. یک سالن بزرگ برای برگزاری رقابت ها و استخرهای غواصی  در مرکز مجموعه قرار دارد. استراتژی که برای طراحی تریبون وجود دارد، این است که از پایه سالن استخر برای ایجاد تریبون استفاده شود، با این حال با محاصره کردن تریبون و متصل شدن آن به پل، طراحی شده است.


نمای داخلی مجموعه ورزشی لندن


 سقف این ورزشگاه، با سه نقطه اصلی طراحی شده است، ساختمان مرکز ورزش های آبی لندن با این ساختار استوار است، به نحوی که یک نقطه ی تک به انتهای جنوب شرقی و دو نقطه در انتهای شمال غربی بر روی پل می باشد. این نحوه طراحی این اطمینان را به مرکز ورزش های آبی لندن می دهد تا 7500 صندلی موقت را برای تماشاگران در کنار استخر ایجاد کند. مجموع صندلی های موقت برای تماشاگران در این مرکز، به 15000 صندلی می رسد. این صندلی های موقت با تمام شدن بازی های المپیک و پارالمپیک 2012، حذف می شوند و جای خود را به پانل های شیشه ای طراحی شده می دهند. در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی ظرفیت این مرکز آبی 2500 صندلی می باشد.


طراحی داخلی مجموعه آبی لندن

جزئیات مجموعه آبی لندن 

جزئیات مجموعه آبی لندن

پلان مجموعه آبی لندن

نمای مجموعه آبی لندن

نمای مجموعه آبی

معماران زاها حدید، مرکز ورزش های آبی لندن، پارک المپیک، لندن
 


مقالات مشابه