×
  6383  

ساختمان های عجیب دنیا


پیشرفت علم و تکنولوژی، تنوع طلبی و دست یابی به ساختمان هایی که از همه نظر خاص و منحصر به فرد باشند دلیل پیدایش عجیب ترین ساختمان های جهان است. هم چنین ترکیب سبک های مختلف و مصالح ساختمانی نوین سبب به وجود آمدن ساختمان های متفاوت و شگفت آور شده است.این طراحی های عجیب و شگف انگیز، سبب جذب گردشگر از سراسر دنیا می شود.

در ادامه به معرفی ده مورد از این ساختمان ها میپردازیم:

ساختمان هاندرواسر
ساختمان های عجیب دنیا

در سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ این خانه توسط فردریش هاندرواسر نقاش و معمار معروف اتریشی ساخته شده این معمارونقاش در طرح های خود از اشکال هندسی نامنظم و رنگ های متنوع استفاده می کند.
این ساختمان دارای ۱۰۵ واحد آپارتمان و رستوران زیبایی می باشد.

خانه های مکعبی
ساختمان های عجیب دنیا

در سال 1984 خانه های مکعبی شکل روتردام توسط معمار پیت بلوم در هلند طراحی وساخته شد.
قبل از این تعدادی از خانه های مکعبی در شهر هلموند ساخته شده بودند.
این خانه ها با زاویه پنجاه و چهار درجه ساخته شده و از سی و هشت مکعب تشکیل شده است.هر مکعب نماد یک درخت و مجموع مکعب ها نماد جنگل است.

خانه رقصان پراگ، جمهوری
ساختمان های عجیب دنیا
یکی دیگر از شاهکارهای معمار معروف فرانک گهری ساختمان ناسیونال ندرلندن است که به دلیل شکل ظاهری اش به ساختمان رقصنده معروف است،که یکی از برترین نمونه از ساختمان های عجیب دنیا به حساب می آید.
در طرح معمار،یک زوج در حال رقص دیده می شوند.آخرین رئیس جمهور چکسلواکی و اولین رئیس جمهوری چک، پیشنهاد ساخت مجموعه ای مسکونی در این زمین، که بعد ازجریان  بمب گذاری خالی باقی مانده بود،را به ولادو ملونیک و فرانک گهری، سپرد.

خانه بشقاب پرنده
ساختمان های عجیب دنیا

این خانه به دلیل شکل عجیب و شگفت انگیزش و تشابه آن به بشقاب پرنده توسط اهالی شهر سانچ هی تایوان به نام خانه بشقاب پرنده نام گرفته است که یک مجموعه ی اقامتی متروک است.


موزه گوگنهایم بیلبائو
ساختمان های عجیب دنیا

یکی از شاهکارهای معماری مدرن موزه گوگنهایم بیلبائو اثر معمار مشهور فرانک گهری از معروف‌ترین موزه‌های دنیا در اسپانیا می‌باشد، که یکی از چند موزه متعلق به بنیاد گوگنهایم نیویورک است و یکی از برترین نمونه های ساختمان های عجیب دنیا محسوب می شود.این موزه در سال ۱۹۹۷ تکمیل شد.
نمای این بنا از ورق‌های تیتانیوم ساخته شده و لایه زیرین آن از قیر الاستیک پوشیده شده تا ضد آب باشد.نمای موزه در ترکیبی که با نور آفتاب و سایه روشن‌های آن پیدا می‌کند، گاهی موجدار و گاهی هم خالدار به نظر می‌رسد اما جالب‌ترین نکته،طرح نمای آن است که  طرح آجری دارد.منحنی‌هایی که ظاهر ساختمان را از فرم سنتی به مدرن تبدیل کرده، یک ساختارشکنی زیبا را در معماری این بنا ایجاد کرده است.

خانه وارونه ژیمبارک در لهستان
ساختمان های عجیب دنیا
یکی از شگفت انگیزترین و غیر عادی ترین معماری های موجود در جهان خانه وارونه ژیمبارک در کشور لهستان است.این خانه عجیب توسط یک بازرگان لهستانی  با هدف اعتراض به تفکر کمونیستی ساخته شده و قابل سکونت نیست.این خانه در ژانویه ۲۰۰۳ آغاز در دسامبر سال ۲۰۰۳ پایان یافت که دیدن آن هر کسی را شگفت زده می کند، خانه ای که سقف آن در پایین و کف آن رو به آسمان است.تقریبا بیشتر گردشگرانی که از این خانه بازدید می کنند در خود احساس نوعی دریا زدگی می کنند.
کتابخانه عمومی کانزاس سیتی
ساختمان های عجیب دنیا
این تصویر در واقع پارکینگ این کتابخانه است که شهروندان شهر کانزاس عقیده دارند که این ساختمان نماینده شهرشان است.
طراحی جذاب این کتابخانه به منظور تشویق به کتابخوانی و مطالعه بوده است که بسیار شگفت انگیز و زیباست.
خانه ای کج و کوله در لهستان
ساختمان های عجیب دنیا
در کشور لهستان خانه ای با معماری عجیب و غریب وجود دارد که به خانه کج و کوله معروف است.  طرح این ساختمان با الهام از نقاشی های هنرمند مشهور و نقاش کتاب  کودکان به به نام ژان مارسین زانسر،آماده شده است.این خانه در سال ۲۰۰۳ میلادی پایه‌گذاری شد و مساحت آن تقریبا ۴۰۰۰ مترمربع بوده و بخشی از مرکز خرید رزیدنت است.

خانه سنگی پرتغال
ساختمان های عجیب دنیا

این خانه سنگی  زیبا در دل یک سنگ بزرگ تراشیده شده است.
يک ‌خانه سنگي حيرت‌انگيز که با سنگ‌هاي غول‌پيکر بنا شده است و دربین مردم منطقه این بنا به خانه یا کاخ سنگی مشهور است. اين خانه زیبا توسط يکي از مهندسان پرتغالي با الهام از طبيعت و با استفاده از چهار تخته ‌سنگ بزرگ ساخته شد.
فضاي داخلي خانه  بزرگتراز چيزي است که از بیرون دیده می شود و با و نيمکت‌هاي چوبي تزيين‌ شده است.

کاخ فردیناند شوال
ساختمان های عجیب دنیا

این کاخ زیبا در فرانسه واقع شده است که به عنوان یکی از ساختمان های عجیب دنیا نام گذاری شده است.
این کاخ توسط یک پستچی در شهر هوتریوز ساخته شده است این بنا به کاخ ایده آل معروف است.


مقالات مشابه