×
  3915  

نمای متحرک مرکز مالی بوند نورمن فاستر

مرکز مالی Bund با طراحی نمای متحرک در سال 2017 توسط یکی از برترین معماران جهان، نورمن فاستر در شهر بوند کشور شانگهای ساخته شده است. این ساختمان نزدیک به آبشار شانگهای است که به طور مشترک توسط Foster Partners و استودیوی Heatherwick طراحی شده است. طرح اصلی برای عابران پیاده بسیار جذاب و قابل نفوذ است ، این طرح به عنوان نقطه اتصال بین شهر قدیمی و منطقه مالی جدید، با الهام از این بافت شهری می باشد. همچنین دو برج دیدنی 180 متری در جنوب سایت قرار گرفته است، در حالی که ساختمان های روبروی آبشار از ارتفاع خیره کننده و در مقیاس و ریتم مربوط به نقاط دیدنی بزرگ قرن نوزدهم در طول بوند هستند.


 طراحی نمای متحرک
طراحی مرکز مالی بوند نورمن فاستر

420،000 متر مربع از هشت ساختمان ، دفاتر پریمیوم را با یک هتل بوتیک ، یک مرکز فرهنگی و طیف گسترده ای از فضاهای خرده فروشی لوکس ، که همگی در یک محوطه عمومی منظره و زیبا قرار گرفته اند ، ترکیب می کند. فضاهای خرده فروشی به صورت عمودی با بوتیک ها ، فروشگاه های مفهومی برای مارک های بین المللی ، یک مرکز خرید لوکس و رستوران ها طراحی شده اند. یک پالت از سنگهای ساخته شده از نقره و جزئیات برنز ، کیفیتی از جنس نگین ها را به ساختمان ها می بخشد. لبه های هر جلد از جنس گرانیت با بافت غنی و دست ساز ساخته شده و به هنگام ظهور باریک تر می شوند و باعث ایجاد استحکام در پایه و شفافیت در قسمت بالا می شوند.


 طراحی نمای مرکز مالی بوند
طراحی نمای مرکز مالی بوند
در مرکز این طرح یک مرکز فرهنگی و هنری قابل انعطاف قرار دارد که با الهام از مراحل باز تئاترهای سنتی چینی ، سالن های نمایشگاهی و رویدادها را با یک مکان اجرا ترکیب می کند. این مرکز به عنوان سکویی برای هنرهای بین المللی و تبادل فرهنگی و همچنین مکانی برای رویدادهای تجاری ، راه اندازی محصول و کارکردهای شرکت ها طراحی شده است. این بنا توسط یک نمای متحرک محاصره شده است ، که با استفاده از ساختمان در حال تغییر است و صحنه را در بالکن و منظره به سمت پودونگ نشان می دهد.
 
طراحی نمای مرکز مالی بوند
طراحی نمای مرکز مالی بوند

این نما با همکاری مهندسین محلی دانشگاه Tongji ساخته شده است ، طراحی نمای مدرن بوند مانند لایه ای است که در سه مسیر ساخته شده است و از لایه هایی از 675 آلیاژ منیزیم جداگانه تشکیل شده است.
وی گفت: "این مرکز فرهنگی ترکیبی مطلوب از هنر و صنعت است. این الهام از بافندگی سنتی چینی است ، در حالی که دارای آخرین فناوری برش است که در مقاومت در برابر زلزله ، تاولون ها و هوای شدید کمک می کند. فرم منحصر به فرد آن تجربه ای به یادماندنی و خارق العاده را برای بازدید کنندگان فراهم می کند ، در حالی که مرحله روشن و حرکت لایه متحرک زمینه ای بی نظیر برای تئاتر زندگی شهری ایجاد می کند. "


طراحی نمای مرکز مالی بوند
طراحی نمای متحرک
طراحی نمای متحرک
طراحی نمای متحرک
طراحی نمای متحرک
منبع: norman foster partners
 


مقالات مشابه