×
  4621  

طراحی کهکشان سوهو در پکن زاها حدید

طراحی معماری galaxy soho

گلکسی سوهو یک مجموعه سرگرمی ، اداری و خرده فروشی 18 طبقه با کاربرد مختلط است که در نوامبر 2012 افتتاح شد. این مجموعه توسط یکی از برترین معماران جهان زاها حدید طراحی شده است.  ساختمان گلکسی سوهو در مرکز پکن، چین واقع شده است. سایت مجموعه 46.965 متر مربع مساحت دارد. ارتفاع ساختمان نیز به 67 متر می رسد. پروژه گلکسی SOHO در مرکز پکن برای SOHO چین یک مجتمع اداری ، خرده فروشی و سرگرمی 330000 متر مربع است که با الهام از مقیاس بزرگ پکن تبدیل به یک بخش جدانشدنی شهر می شود. معماری آن ترکیبی از پنج حجم مداوم و جاری است که با استفاده از پل های کشیده ، مجزا ، همجوشی یا پیوند شده است. این حجم ها از همه جهات با یکدیگر سازگار هستند و با ایجاد معماری پانوراما بدون گوشه و سیالیت زیبایی چشمگیری را خلق کرده است.

طراحی کهکشان سوهو زاها حدید
طراحی نمای دیگر از کهکشان سوهو زاها حدید
زاها حدید گلکسی سوهو
طراحی مجموعه گلکسی سوهو پکن

طراحی داخلی ساختمان، بازتابی از معماری سنتی چینی است که در آن حیاط ها حد فاصل فضای داخلی و خارجی شده و شفافیت در طراحی را ایجاد کرده است. معماری دیگر از بلوک های سفت و سخت تشکیل نشده است ، بلکه در عوض از جلوه هایی تشکیل شده است که برای ایجاد جهانی از سازگاری متقابل، مداوم و حرکت سیال بین هر ساختمان ، در هم می آیند. جابجایی فلات در طرح بر روی یکدیگر تأثیر می گذارد تا حس عمیقی از غوطه وری و پاکت ایجاد شود. با ورود کاربران به عمق بیشتری در ساختمان ، فضاهای صمیمی پیدا می کنند که از همان منطق رسمی منسجم منحنی مداوم پیروی می کنند.


طراحی داخلی کهکشان سوهو زاها حدید
طراحی داخلی و مبلمان کهکشان سوهو زاها حدید
طراحی فضای مرکزی کهکشان سوهو زاها حدید
طراحی فضای ارتباطی بین برج های کهکشان سوهو زاها حدید
طراحی فضای ارتباطی کهکشان سوهو زاها حدید

طبقات پایین شامل امکانات عمومی Galaxy SOHO برای خرده فروشی و سرگرمی. همچنین در طبقات بالاتر برای مشاغل نوآورانه در نظر گرفته شده است. قسمت بالای بنا به کافه ها، رستوران ها و کافه هایی اختصاص داده شده است که به مناظر اصلی شهر دید دارند. این کارکردهای مختلف از طریق فضای داخلی صمیمی که همیشه با شهر در ارتباط هستند ، به هم پیوسته اند و به ایجاد Galaxy SOHO به عنوان یک مکان اصلی شهری برای پکن کمک می کند.


طراحی نمای کهکشان سوهو زاها حدید
فضای بین برج های کهکشان سوهو زاها حدید
طراحی پلان کهکشان سوهو زاها حدید
طراحی پلان ارتباط بین فضا های کهکشان سوهو زاها حدید



منبع: archdaily.com


مقالات مشابه