×
  4118  

معماری پلازای هرمیتاژ به بلندای برج ایفل

پلازای هرمیتاژ، برج های آینده پاریس
محل پروژه: فرانسه، پاریس
طراحی: 2008
تیم طراحی: نورمن فاستر
 

طراحی معماری برج هرمیتاژ


برج های هرمیتاژ با موقعیت قرارگیری در راستای خیابان شانزلیزه، میدان کنکورد و طاق افتخار ( آرک دو تریمف)، ساختمان های 320 متری با مساحت 260.000 متر مربع، هم ارتفاع برج ایفل می باشند. در این طرح نورمن فاستر، هتل ، دفاتر اداری، مراکز تفریحی، 544 آپارتمان مسکونی، آپارتمانهای پانوراما ،آپارتمانهای دارای سرویس و همچنین بخش تجاری شامل مغازه ها و کافه در طبقه همکف، گرد هم آمده است. آپارتمان های متناسب با هم در طبقه های فوقانی قرار گرفته اند تا از مناظر دیدنی شهر پاریس، استفاده کنند و پنت هاوس ها به تمام شهر دید دارند. به گفته نورمن فاستر" هرمیتاژ پلازا یک اجتماع 24 ساعته ایجاد خواهد کرد. کنار رودخانه سن را بازسازی کرده و زندگی جدیدی را به بدنه ی تجاری شهر پاریس تزریق خواهد کرد" پلان برج ها متشکل از دو مثلث در هم تنیده در روی زمین می باشد که در طراحی فرم در قسمت فوقانی برج از هم فاصله می گیرند و به خارج متمایل می شوند. این چرخش سبب می شود تا تمامی شهر پاریس از داخل برج قابل رویت باشد.

برای مطالعه مقاله روند طراحی معماری روی لینک کلیک کنید.


طراحی معماری پلازای هرمیتاژ
طراحی معماری پلازای هرمیتاژ
طراحی معماری پلازای هرمیتاژ
طراحی معماری پلازای هرمیتاژ

پلان برج ها در قسمت های فوقانی بزرگ تر می شوند، این افزایش مساحت باعث ایجاد سایه برای طبقات پایین تر می شود. برج های هرمیتاژ با 91 و 93 طبقه از تقارن، نظم و هندسه ی بسیار زیبایی برخوردارند. در طراحی نما، از شیشه های لعاب دار که نور خورشید را در تمام جهات جذب می کنند و به این طریق بخشی از گرمایش و نورپردازی فضاهای داخلی را تامین می نمایند، استفاده شده است. طراحی سازه پلازای هرمیتاژ توسط Leslie E. Robertson، مهندس سازه ی آمریکایی که آثار بی نظیری را در کارنامه ی خود به ثبت رسانده است، انجام گرفته است. به گفته ی نورمن فاستر، این پروژه در سال 2022 به بهره برداری خواهد رسید.


طراحی پلازای هرمیتاژ نورمن فاستر
طراحی پلازای هرمیتاژ نورمن فاستر
طراحی پلازای هرمیتاژ نورمن فاستر
طراحی پلازای هرمیتاژ نورمن فاستر
 


مقالات مشابه


طراحی برج گل لاله طراحی برج گل لاله

طراحی معماری برج گل لاله، لندن سه ماه پس از تصویب برنامه هایی برای "برج لاله" ، جاذبه ی 305 متری  لندن، این پروژه توسط شهردار لندن مورد قبول واقع نشد. این طرح توسط یکی از برترین معماران جهان، نورمن فاستر و همکارانش طراحی شده است و به عنوان یک مکان جدید...

  4091