×
  4091  

طراحی برج گل لاله

طراحی معماری برج گل لاله، لندن

سه ماه پس از تصویب برنامه هایی برای "برج لاله" ، جاذبه ی 305 متری  لندن، این پروژه توسط شهردار لندن مورد قبول واقع نشد. این طرح توسط یکی از برترین معماران جهان، نورمن فاستر و همکارانش طراحی شده است و به عنوان یک مکان جدید فرهنگی و گردشگری عمومی طراحی شده است که می تواند محیط اطراف خود را ارتقا بخشد. با توجه به گفته طراحان ، سعی داشتند با برنامه متنوعی از وقایع ، مزایای فرهنگی و اقتصادی گسترده ای به همراه آورند. برج به دلیل تشابه به جوانه گل لاله به این اسم نام گذاری شده است و منظره ای پانوراما از لندن ، کامل با رستوران های گردان ، فضاهای نمایشگاهی ، مراکز کنفرانس و یک محیط آموزشی فراهم می کند که توسط گروه های مدارس دولتی که در این شهر تحصیل می کنند قابل استفاده است.


طراحی برج گل لاله
طراحی برج گل لاله نمای داخلی به بیرون

طراحی برج گل لاله با هدف جذب کنندگی، یک غرفه، طراحی لابی و ورودی جذاب و دو طبقه برای حداقل اشغال سطح زمین، یک تراس عمومی ، خرده فروشی و 284 فضای دوچرخه دارد. یک پارک جدید در کنار غرفه قرار خواهد گرفت و با کمک دو دیوار سبز، طراحی فضای سبز سایت را 8.5 برابر افزایش می دهد. بالای برج تشبیهی از رشد دانه گیاه است که به بار نشسته و طراحی نمای کاملا شیشه ای با منظره پانورامیک لندن از مراجعه کنندگان استقبال می کند. در ارتفاع 300 متری از سطح زمین دو قشر شیشه ای دیگر به عنوان پارک برج در دو طرف فرم دانه مانند برج تعبیه شده اند، که هر دو قشر شامل چند آسانسور شیشه ای کروی، سرسره های شیشه ای داخلی و در نمای ساختمان تجربه جذابی را فراهم می آورد. بازدید کنندگان همچنین از "مطالب تعاملی و گزارشهای مربوط به راهنمایان خبره درباره تاریخ لندن" بهره مند می شوند.
طراح برج نورمن فاستر با ممانعت از هرگونه تخلیه در روند برنامه ریزی باقی مانده، پیش بینی می کند ساخت و ساز در سال 2020 آغاز شود و این پروژه در سال 2025 به پایان برسد.


 طراحی برج گل لاله عکس دید پرنده ازبرج لاله
طراحی معماری برج گل لاله نورمن فاستر
طراحی معماری برج گل لاله نورمن فاستر
طراحی معماری برج گل لاله نورمن فاستر
طراحی معماری برج گل لاله نورمن فاستر دید پرنده


مقالات مشابه


معماری پلازای هرمیتاژ به بلندای برج ایفل معماری پلازای هرمیتاژ به بلندای برج ایفل

پلازای هرمیتاژ، برج های آینده پاریس محل پروژه: فرانسه، پاریس طراحی: 2008 تیم طراحی: نورمن فاستر   طراحی معماری برج هرمیتاژ برج های هرمیتاژ با موقعیت قرارگیری در راستای خیابان شانزلیزه، میدان کنکورد و طاق افتخار ( آرک دو تریمف)، ساختمان های 320 متری با مساحت 260.000 متر مربع، هم ارتفاع برج ایفل می باشند. در این...

  4117