×
  3378  

طراحی داخلی لابی

طراحی لابی
طراحی لابی از بخش های مهم و ضروری طراحی ساختمان مسکونی، طراحی هتل، طراحی مجتمع اداری و تجاری به حساب می آید. ابعاد لابی با توجه به متراژ بنا مشخص می شود. لابی فضایی پر رفت و آمد جهت گردهمایی، مکانی برای انتظار و نشیمن عمومی، نگهبانی ساختمان و در واقع فضای تقسیم کننده و ارتباطی ساختمان می باشد. طراحی داخلی لابی نمایشگر هویت ساختمان و دیگر فضاهای آن می باشد. بنابراین لابی نیز مانند دیگر فضاها نیازمند اصولی در طراحی داخلی می باشد.
شاپ دکو خدماتی به صورت آنلاین در اختیار افراد جامعه قرار می دهد که یکی از آن ها طراحی لابی آنلاین می باشد. 
شروع طراحی لابی از طریق وب سایت

طراحی معماری لابی
طراحی لابی
طراحی لابی
طراحی لابی
طراحی لابی
طراحی لابی
متریال
انتخاب نوع متریال کف و دیوار ها از نکات مهم در طراحی لابی می باشد. بنابراین بهتر است از متریال های مقاوم، رنگ روشن، قابل شستشوی راحت و ... مانند سنگ، سرامیک، پارکت و چوب استفاده کرد.
طراحی لابی
طراحی معماری لابی
نورپردازی
نورپردازی از مهمترین قسمت های طراحی لابی می باشد. علاوه بر استفاده از نور طبیعی، استفاده از نور های مصنوعی، نقطه ای، خطی و یا لوسترهای مجلل در لابی های بزرگ و با ارتفاع زیاد بسیار مهم می باشد. نورپردازی می تواند مرزهای نشیمن، مسیرهای رفت و آمد و پذیرش را بدون ایجاد دیوار از هم تفکیک کند. همچنین در طراحی لابی، سقف ها و المان های عمودی نیز تفکیک کننده فضاها به حساب می آیند.

طراحی لابی مدرن
طراحی لابی مدرن
طراحی لابی لوکس
طراحی لابی لوکس

مبلمان
مبلمان لابی محدود به قسمت نشیمن لابی و بخش نگهبانی و پذیرش می باشد. در لابی های بزرگ می توان از چند نوع مبلمان در قسمت های مختلف با توجه به نیاز ساکنین استفاده کرد. استفاده از عناصر تزئینی، گل و گیاه، دیوار سبز، ایجاد فضایی برای مطالعه، آکواریوم و ... می تواند به زیباتر شدن لابی کمک کند.

طراحی لابی مدرن
طراحی لابی مدرن
طراحی لابی لوکس
طراحی لابی ساختمان


مقالات مشابه