×
  4478  

نمای ساختمان مدرن

نمای ساختمان مدرن چیست؟


نما از مهم ترین قسمت های یک ساختمان مسکونی، اداری و یا تجاری می باشد، زیرا اولین دید نمای ساختمان می باشد. در طراحی نمای ساختمان مدرن از متریال های گوناگونی مانند سنگ، آجر، بتن، چوب، شیشه، کامپوزیت و ... استفاده می شود که این متریال ها یا به صورت تک و یا بصورت ترکیب در کنار هم قرار گرفته و نمای ساختمان مدرن را شکل می دهند.


نمای ساختمان مدرن
نمای ساختمان مدرن

چوب در نمای ساختمان مدرن


امروزه بیشتر نماهای ساختمان ها به صورت مدرن طراحی می شوند، نمای چوبی بیشتر در سبک معاصر در طراحی ساختمان ها دیده می شود و می توان گفت یکی از متریال ها که در طراحی معماری ساختمان استفاده می شود و نما را جذاب تر نشان می دهد، چوب است. بی تردید استفاده از چوب در ساختمان، ظاهر نمای ساختمان مدرن زیبایی را شکل می دهد که در ساختمان ها و طراحی ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای ساختمان مدرن

آجر در نمای ساختمان مدرن

از دیگر متریال ها که در نمای ساختمان مدرن استفاده می شود، آجر می باشد که زیبایی خاصی را به نما می دهد.امروزه چیدمان های متفاوتی در استفاده از آجر وجود دارد. آجر از ابعاد و اندازه های گوناگون و همچنین از رنگ ها و بافت های متفاوت برخوردار است که با استفاده درست می توان نمای ساختمانی زیبا را به وجود آورد که چشم گیر و جذاب باشد.ترکیب آجر و چوب نماهای زیبایی را بوجود می آورد که امروزه معمولا در سطح شهرها زیاد به چشم می خورد.


بتن در نمای ساختمان مدرن


متریال بتن نیز از دیگر مصالح ساختمانی به شمار می آید که امروزه در نماهای ساختمان استفاده می شود که می توان گفت نمای ساختمان مدرن زیبا و جذابی را به وجود می آورد. بتن با بافت های خاص خود می تواند نمای چشم گیری را به نمایش گذارد. همچنین ترکیب دو متریال چوب و بتن می تواند نمای ساختمان مدرن جذابی را به وجود آورد.


نمای ساختمان مدرن


مقالات مشابه


طراحی نمای ساختمان طراحی نمای ساختمان

طراحی معماری نمای ساختمان امروزه یک تکنولوژی شناخته می شود که همواره در حال پیشرفت است از این رو به آن اهمیت زیادی داده می شود. این امر به ویژه در ساختمان هایی با نمای خاص، مانند طراحی نمای آپارتمان تراسه اهمیت مضاعفی پیدا می کند. همیشه این روند در زندگی انسان ها وجود داشته...

  3141  
نمای ساختمان نمای ساختمان

نمای ساختمان و نقش آن نمای ساختمان با تمام پیش پا افتادگی ظاهری اش مانند هر پدیده دیگر از پیچیدگی خاص خود برخوردار بوده و می بایستی در حد لازم به سیر تحول عوامل و شرایط تاثیر گذار بر آن توجه نمود. در این راستا مقاله ی دکتر جهانشاه پاکزاد در مورد...

  3119