×
  779  

طراحی ویلا کوچک

طراحی ویلای کوچک دربسیاری از نقاط جهان بسیار افزایش پیدا کرده به دلیل پرهیز از تجملات و ساده بودن طرفدارهای زیادی پیدا کرده علاوه بر این طراحی وساخت ویلای کوچک میتواند از لحاظ اقتصادی هزینه ها را کاهش دهد تا بتوان یک فضای زندگی ارزشمند را خلق کرد.
طراحی ویلاهای کوچک بر پایه مینمالیسم می باشد به معنای طراحی بهتر از طریق سادگی و تمرکز بر روی عملکرد فضاها دارد تا با بهترین تناسبات ممکن تمرکز داشته باشد این مساله باعث می شود که ابتکارعمل بیشتری طراحی ویلا داشته باشیم و فضا های پرت وبدون استفاده نداشته باشیم دراین سبک توجه زیادی به استفاده از نورگیر طبیعی می شود در این روش با استفاده از پنجره های تمام قد شیشه برای بهره بردن حداکثری از انرژی خورشید که باعث میشود انرژی های مربوط به روشنایی کاهش پیدا کند.
در این مقاله قصد داریم به چند نکات مهم درباره اصول طراحی ویلا اشاره میکنیم.
 

طراحی ویلا کوچک
طراحی ویلا مدرن کوچک

موقیت یابی ویلا کوچک


یکی از موارد مهم در طراحی ویلا کوچک که باید به آن توجه شود موقعیت ویلا از لحاظ وجود پوشش گیاهی ، جهت باد و نورگیری مناسب اهمیت ویژه ای پیدا میکند.زمین های که در کنار آب واقع شدند به علت سرو صدای حشرات وشرایط مه آلود توصیه میشود در فاصله بسیار نزدیک رودخانه (حریم رودخانه) و دریاچه بهتر است ویلا سازی انجام نشود.
 

طراحی وبرسی موقعیت ویلا کوچک
طراحی ویلا کوچک

ساخت وسازویلا کوچک


ساخت ویلا کوچک نیز مانند هر ساختمان دیگری نیاز به یک نقشه اولیه دارد.یک طرح مناسب و همچنین برنامه ریزی اصولی ودقیق به منظور ساخت وساز می باشد؛ که این مرحله برعهده طراحان و مهندسین ناظر وهمچنین گروه عملیاتی پروژه مانند استادکاران و نیروهای دیگر میباشد.در این مرحله نوبت به عملیات گودبرداری ویلا می رسد که باید به طور کامل علامت گذاری شود و سپس عملیات بتن ریزی و اجرای اسکلت ویلا است در این مرحله حتما از بتن مرغوب ومناسب باید استفاده کرد.مرحله ی بعدی تیغه چینی است که چهار چوب ساختمان را شکل میدهد بعد از اتمام مرحله تیغه چینی، مرحله اجرای سقف ویلا می باشد که با توجه به نوع سقف ساده یا شیبدار متفاوت است. بعد از این مراحل سفت کاری تمام شد وارد مرحله تاسیسات ونازک کاری ساختمان می شود.پروسه ساخت وساز ویلا کوچک را به صورت خلاصه اشاره کردیم .
 

طراحی وساخت ویلا کوچک
طراحی ویلا کوچک

سبک طراحی ویلا کوچک


یکی از سبک های رایج در طراحی ویلای کوچک سبک مدرن است که به دلیل سادگی عناصر استفاده شده در طراحی ویلا کوچک محبوب تر از سبکهای کلاسیک و نئوکلاسیک است. سبک کلاسیک برای ویلاهای کوچک مناسب نیست به دلیل استفاده از اشیاء تزئینی که بیش از اندازه فضای زیادی را اشغال میکند مناسب نمی باشد.در طراحی ویلا هایی کوچک بزرگ نمایش دادن فضا دارای اهمیت بیشتری است در طراحی معماری مدرن پنجره های بزرگ  و رنگ های روشن برای بزرگ نشان دادن فضا  در این سبک استفاده میشود.
 

طراحی ویلا مدرن کوچک

طراحی نما ویلا کوچک مدرن


طراحی نمای ویلا بخش اصلی در زمینه زیبا سازی یک ساختمان، نمای آن میباشد که در نگاه اول به یک ساختمان مورد توجه قرار می گیرد. برای اجرای نمای ویلای کوچک میتوان از متریال های زیادی استفاده کرد. نمای ساختمان علاوه بر زیبایی نیز جنبه پوشش وحفاظتی برای ساختمان نیز دارد.برای بزرگ تر نمایش دادن ویلا ها با متراژ پایین را نمای آن را مدرن طراحی تر میکنند تا بزرگ تر از متراژی که دارند به نظر برسند.
 

طراحی ویلا مدرن استخر دار کوچک
طراحی ویلا کوچک
طراحی ویلا کوچک

انتخاب متریال مناسب برای طراحی ویلا کوچک مدرن


انتخاب نوع متریال برای ویلا ها مدرن کوچک غالبا از متریال بتن یا سیمان سفید استفاده میکنند؛ اما باید در نظر داشته باشیم که این مصالح ممکن است به علت شرایط اقلیمی و یا بنا به درخواست کارفرما تغییر پیدا کند واز مصالح دیگری مناسب با شرایط آب هوایی جایگزین شود. برای انتخاب متریال بهتر است نوع بافت منطقه ای برسی شود.در انتخاب مصالح  علاوه برنکات گفته شده با رعایت هارمونی وهماهنگی بین مصالح میتوان فضای مطلوب تری داشته باشیم.
 

طراحی ویلا کوچک



مقالات مشابه


معرفی 100 ویلای مدرن دنیا معرفی 100 ویلای مدرن دنیا

طراحی ویلا مدرن درگذر زمان با تغییرات زیادی روبه رو شده.طراحی ویلا در اقصی نقاط جهان با توجه به ویژگی های خاص منقطه ای ومعماری بومی آن منطقه متفاوت میباشد.یکی از خصوصیاتی که در زمین های ویلاها وجود دارد داشتن فاصله از چهار طرف میباشد به همین علت میتوان از نور...

  2129