×
  18251  

طراحی ویلا مدرن و لوکس

طراحی ویلا به عنوان اقامتگاهی با ساختمانی بزرگ که دارای ریز فضاهای مختلف جهت ایجاد امکانات رفاهی است، حائز اهمیت می باشد. ویلاها معمولا در زمین وسیعی که حومه شهر قرار دارند و شامل محوطه نیز هستند، ساخته می شود و به عنوان خلوتگاه به ویژه در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است شامل امکانات رفاهی مانند استخر، زمین بازی، باغ و ...باشد.

ویلا کلمه ای است که در اصل ایتالیایی با املای دقیقاً مشابه، اما ریشه آن در واقع لاتین است. طبق فرهنگ لغت مریام وبستر، واژه ویلا شبیه به لاتین "vicus" است و به "خانه های همسایه" اشاره دارد. حتی در آن زمان، از کلمه ویلا برای تعریف املاک وسیع، با اتاق‌های بزرگ و باغ‌های وسیع استفاده می‌شد. در روم باستان دو نوع اصلی ویلا وجود داشته است: ویلا اورنا، که در داخل شهر روم و قابل دسترس بوده است.و ویلا روستیکا، ملکی، عموماً خارج از شهر، که به طور دائم توسط کارگرانی که مسئولیت مراقبت از آن را نیز بر عهده داشتند، اداره می شده است.
 

طراحی استخر ویلا

3عامل مهم در طراحی معماری ویلای چیست؟

پیدا کردن موقعیت مناسب ویلا


به طور کلی موقعیت مکانی مهمترین عامل هر طراحی معماری است. هنگامی که به دنبال مکانی برای زندگی هستید، اولین چیزی که بسیاری از مشتریان نگران آن هستند، موقعیت ویلا است.
اگر قصد دارید ویلایی را طراحی کنید که 24 ساعته در آن زندگی کنید، باید محله ای که در آن ساخته می شود و همچنین امکانات موجود در منطقه را بررسی کنید.

همچنین، اگر بچه دارید، باید مطمئن شوید که نزدیک ویلای شما یک مدرسه وجود دارد که این امکان را داشته باشید هر روز به راحتی به محل کار خود بروید. علاوه بر این، این عامل ممکن است جنبه های دیگری نیز داشته باشد.

با توجه به اینکه این ویلا خانه شما خواهد بود، لازم است اطمینان حاصل کنید که درمکانی است که نور خورشید صبحگاهی را دریافت می کند تا از تغییر و طراوت فضای ویلا هر روز مطمئن شوید.

این بسیار مهم است زیرا می تواند روی حالت همه افراد در ویلا تاثیر بگذارد. علاوه بر این، مهم است که اطمینان حاصل شود که ویلا در نزدیکی کارخانه یا آزمایشگاه ساخته نشده باشد. زیرا می تواند آلودگی زیادی ایجاد کند. همیشه ترجیح داده می شود برای حفظ سلامتی خود تا حد امکان از این مناطق دوری کنید.
 


طراحی ویلا مدرن استخردار

متراژ یا ابعاد اندازه زمین ویلا


دومین عامل مهم هر طراحی معماری، اندازه زمین ویلا است. این عامل اساسی است زیرا می تواند بر کل بودجه شما تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر هر چه ویلا بزرگتر باشد هزینه آن بیشتر است و بالعکس.
برای اینکه بتوانید در مورد فضای مناسبی که در یک ویلا نیاز دارید تصمیم بگیرید، ابتدا باید تعداد افرادی که در آن زندگی می کنند تخمین زده شود. در بیشتر موارد، ویلاهای مجلل بزرگتر از ویلاهای ساده هستند. همه چیز به نحوه طراحی ویلای خود بستگی دارد.
 

نوع سبک طراحی ویلا


یکی دیگر ازعوامل مهم سبک معماری ویلا است. زیرا نشان دهنده شخصیت شماست. هنگامی که ویلای خود را طراحی می کنید، مطمئن شوید که نیازها و خواسته های خود را در برنامه گنجانده اید. این قطعا باعث می شود که طراحی ویلا را بیشتر دوست داشته باشید و اجرای آن و زندگی در آن را آسان تر کند.

طراحی ویلا جنگلی مدرن

معرفی دوسبک محبوب در طراحی ویلا

طراحی ویلا مدرن


طراحی ویلای مدرن ، یکی از ویژگی های اصلی آن سادگی در طراحی است. استفاده از خطوط های صاف و بدون شکستگی از ویژگی های بارز این سبک در طراحی است. در این سبک فقط از وسایل ضروری در دکوراسیون داخلی ویلا استفاده می شود. و جزئیات غیر ضروری در طراحی این سبک کاملا حذف می شوند.و تا حد ممکن از رنگ های خنثی و تک رنگ در دکوراسیون فضاها استفاده می شود.
مصالح ساختمانی رایج در این سبک عبارتند از فولاد، بلوک بتنی، آهن و شیشه واز مصالح ساختمانی مانند چوب، آجر و سنگ به روش های ساده تری برای نشان دادن زیبایی بیشتر استفاده می شود.
 

طراحی ویلای مدرن کوهستانی
طراحی ویلای مدرن کنار رودخانه طراحی ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن طراحی باغ  ویلای مدرن طراحی ویلای مدرن در پردیس (مهندسین مشاور دکتر سرور وهمکاران) طراحی ویلای مدرن جنگلی طراحی ویلای مدرن استخر دار  طراحی و بازسازی ویلای مدرن سی سرا (مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران) نمونه طراحی ویلا مدرن طراحی نما و محوطه ویلا


2.طراحی ویلا کلاسیک و لوکس


طراحی ویلا کلاسیک ، یکی از سبک های معماری است؛ این سبک معماری از روم ویونان شروع شده است که به جزییات توجه ویژه ای دارد به همین علت توسط بیشتر مردم مورد توجه قرار گرفته است؛عناصر تاثیر گذار درطراحی ویلای کلاسیک عبارتنداز : ستونهایی با ارتفاع زیاد، سنتوری، مجسمه‌های تزئینی، سرستون، طاق‌های بلند، قوس‌های زیاد و تزئینات از ویژگیهایی است که جلب توجه می‌کند.
 این سبک طراحی ویلا به دلیل استفاده از مصالح مثل سنگ و جزئیات بالا به عنوان یکی از لوکس ترین سبک های ساختمان سازی شناخنه شده است.
 

طراحی ویلای کلاسیک طراحی ویلای کلاسیک ساحلی طراحی ویلای کلاسیک در عراق (مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران)
طراحی ویلای کلاسیک طراحی ویلای کلاسیک طراحی ویلای کلاسیک طراحی ویلای کلاسیک طراحی ویلای کلاسیک در پردیس(مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران)

 

طراحی داخلی ویلا


اصول طراحی ویلا در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و این بخش از عوامل مهمی می باشد که ویلا ها را از یکدیگر متمایز می کند، بر این اساس باید به آن توجه خاصی شود. وجود جرییات خاص در ویلاها می تواند طرح را زیباتر و مجلل تر نمایش دهد. استفاده از نور و شیشه در طراحی داخلی ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با معماری مناسب  نور می تواند کیفیت فضا را تا حد زیادی ارتقا بخشد.
 

 استفاده از پنجره های بزرگ در طراحی داخلی ویلا سقف بلند و پنجره های بزرگ در طراحی داخلی ویلا طراحی دکوراسیون داخلی آنلاین معماری طراحی دکوراسیون داخلی طراحی پنجره ویلا بادید پانوراما طراحی دکوراسیون معماری داخلی طراحی ویلا به سبک مینمال طراحی دکوراسیون داخلی ویلا طراحی داخلی ویلا در پردیس طراحی معماری محوطه ویلا

طراحی سرویس بهداشتی و حمام ویلا


طراحی داخلی سرویس بهداشتی
طراحی داخلی سرویس بهداشتی وحمام


طراحی لنداسکیپ ویلا


طراحی لنداسکیپ ویلا یکی از عوامل مهم در طراحی ویلا میباشد. هدف از طراحی فضای سبز ایجاد زیبایی هماهنگ با استفاده ازعناصری مانند رنگ، خط و بافت است. هدف اصلی محوطه سازی فضای سبز برای ایجاد کردن حیاط و باغی پایدار، متعادل و زیبا است که بتوانید درآن محیط احساس آرامش و زنده بودن داشته باشید.
عناصر قابل استفاده برای یک طراحی منظره خوب شامل عنصر سخت و نرم است.عناصر سخت مانند:سنگ ها ،دیوارها ،پاسیو ،درختچه ها یا آبنماها هستند و عناصر نرم یا زنده مورد استفاده درطراحی باغ شامل:چمن ها ،درختچه ها و درختان اشاره کرد.
 

در طراحی لنداسکیپ چیدمان فضای سبز یکی از عوامل مهم در طراحی به شمار میرود ،برای شش اصل اساسی برای بهترین طراحی لنداسکیپ ویلا در ادامه توضیح داده می شود. سه اصل اول طراحی باغ (تناسب، گذار و وحدت) برای طراحی کلی منظره استفاده می شود. مجموعه دوم از اصول (ریتم، تعادل و تمرکز) به کنترل حرکت چشم بیننده مربوط می شود. این اصول با استفاده از پنج عنصر طراحی منظر بدست می آیند: رنگ، فرم، بافت، خط و مقیاس است که باید در طراحی لنداسکیپ ویلا در نظر گرفته شود.


طراحی محوطه ویلا مدرن
طراحی جداکننده فضای ویلا
 طراحی اصولی فضای سبز ویلا
طراحی ویلا مطابق با توپگرافی زمین
طراحی داخلی ویلا مدرن و کلاسیک

 

طراحی ویلا استخردار


در طراحی ویلا تصویر زیر، طراح سقف استخر را به نحوی نیمه مسقف طراحی کرده است و بیشتر بازی سایه روی استخر و نمای سقف چوبی مورد نظر بوده است. از نکات دیگر در طراحی این ویلا، می توان به طراحی محوطه و نحوه جمع کردن آب باران و شیب بندی ها دقت نمود.

طراحی سقف نیمه باز برای  استخر ویلا فضای بیرونی در طراحی داخلی ویلا طراحی ویلای مدرن کوهستانی طراحی استخر ویلای مدرن طراحی استخر بیرونی ویلایی    طراحی فضای خارجی ویلا طراحی ویلای خاص و زیبای بیرونی طراحی محوطه ویلا   طراحی مناسب فضای خارجی ویلا طراحی داخلی و نمای خارجی خانه ویلایی به سبک کلاسیک مدرن طراحی دکوراسیون داخلی طراحی نما ویلا در پردیس نورپردازی نما در شب
طراحی جالب استخر ویلایی


 طراحی پلان ویلا


طراحی پلان ویلا یکی ازمهم ترین واصلی ترین اصول طراحی ویلا است. چرا که در طراحی ویلا باید به هماهنگی میان پلان و فرم توجه زیادی شود در عین حال توجه به موارد اقلیمی، نورگیری، تهویه، عملکرد، کاربردی بودن فضاها و جلوگیری از پرت شدن فضاها این روند را به چالش های فراوانی می کشاند، حل کردن آنها نیاز به زمان بندی مناسب دارد.در طراحی پلان ویلا، قرارگیری فضاها با توجه به سطح اشغال مناسب برای آشپزخانه، نشیمن، خواب ها، سیرکولاسیون و... از یک طرف هماهنگی کامل بین فضاها باید مورد توجه قرار گیرد. نکته دیگر دراصول طراحی ویلا توجه به سایت، طراحی فضای سبز، نحوه قرارگیری ساختمان ویلا، هماهنگی میان طبقات و ساختار سقف است که می تواند ساده، شیبدار ویا ترکیبی باشد، موارد گفته شده ازعوامل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

طراحی پلان ویلا در پردیس


اصول طراحی سازه ویلا


اصول طراحی سازه ویلا ازمهم ترین نکاتی است که همیشه ایجاد محدودیت درطراحی معماری به وجود می آورد و طراحان را به  چالش می کشاند، ایستایی و پایداری سازه ای طراحی ویلا صورت گرفته است.  ایجاد معماری جذاب و متفاوت در طراحی ویلا نیاز به دانش گرایش های مختلف از جمله دانش طراحی سازه است تا بتوان فرم های زیبایی خلق کرد. تیم طراحی سرور استودیو برای رسیدن به اهداف خود مهندسین گرایش های مختلف را دور هم جمع کرده و طراحی ویلا را به صورت موازی و در کنار هم انجام میدهند تا با کمترین خطا و بهترین خروجی پروژه به پایان برسد.


 
طراحی سازه ویلا
طراحی سازه ویلا


مقالات مشابه


طراحی ویلا کوچک طراحی ویلا کوچک

طراحی ویلای کوچک دربسیاری از نقاط جهان بسیار افزایش پیدا کرده به دلیل پرهیز از تجملات و ساده بودن طرفدارهای زیادی پیدا کرده علاوه بر این طراحی وساخت ویلای کوچک میتواند از لحاظ اقتصادی هزینه ها را کاهش دهد تا بتوان یک فضای زندگی ارزشمند را خلق کرد. طراحی ویلاهای کوچک بر...

  779  
اهمیت طراحی فضای سبز اهمیت طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. طراحی فضای سبز برای زیبایی و جلوه دادن به یک ساختمان و یا ویلا است. طراحی فضای سبز یکی از با اهمیت ترین اقدامات معماری است...

  641  
معرفی 100 ویلای مدرن دنیا معرفی 100 ویلای مدرن دنیا

طراحی ویلا مدرن درگذر زمان با تغییرات زیادی روبه رو شده.طراحی ویلا در اقصی نقاط جهان با توجه به ویژگی های خاص منقطه ای ومعماری بومی آن منطقه متفاوت میباشد.یکی از خصوصیاتی که در زمین های ویلاها وجود دارد داشتن فاصله از چهار طرف میباشد به همین علت میتوان از نور...

  2129  
طراحی دیوار محوطه طراحی دیوار محوطه

طراحی دیوار محوطه برای مرز بندی فضا ها طراحی وساخته می شود که با استفاده از المان ها با توجه به کاربری فضا و فرهنگ عمومی دسته بندی می شوند برای طراحی دیوار محوطه می توان از خط کشی روی زمین و یا این که از دیوارهای بتنی بلند استفاده کرد....

  3212  
نکات بازسازی ویلا قدیمی نکات بازسازی ویلا قدیمی

بازسازی ویلای قدیمی برای صاحبان آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که احیا سازه ساختمان، کاربری جدید، اضافه کردن فضاهای جدید و نوسازی ساختمان ویلا می تواند از جمله این دلایل باشد. ساخت سازه ویلا از ابتدا طراحی ویلا تا اجرای آن از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود و...

  680  
بررسی طراحی ویلا مدرن آبشار تامارا ویبووو بررسی طراحی ویلا مدرن آبشار تامارا ویبووو

طراحی ویلا آبشار در سال 2022 خارج ازشهر جاکارتا برای یک خانواده چهارنفره توسط معمار معروف اندونزیایی خانم تامارا ویبووو(Tamara Wibowo) صورت گرفته است. طراحی مدرن ویلا آبشاری با توجه به نیاز کارفرما به یک خانه مینیمال با 4 اتاق خواب بعلاوه نشیمن و فضای خدماتی صورت گرفته است. از مزیت های...

  1025  
طراحی ویلا دوبلکس طراحی ویلا دوبلکس

امروزه با توجه به گسترش ساخت و سازها در اطراف شهر ها به منظور داشتن اقامتگاهی تفریحی در خارج شهر موجب شده است تا میزان تقاضا جهت طراحی ویلا افزایش پیدا کند. با توجه به نیازهای کارفرمایان در طراحی ویلا و تامین فضای مورد نیاز اکثر طراحی ها به صورت طراحی...

  851  
طراحی ویلا روی زمین شیبدار طراحی ویلا روی زمین شیبدار

در طراحی زمین شیبدار یا یک زمین کوهستانی محیط قانع کننده ای را برای ساخت ویلا  فراهم می کند که با زمین های مسطح معمولی در تضاد است. بر خلاف تایپوگرافی افقی، که در آن هر سازه در یک ارتفاع قرار دارد، یک شیب اجازه می دهد تا خطوط سقف خانه...

  8194  
استخر بی نهایت استخر بی نهایت

در طراحی محوطه و لنداسکیپ، استخر از عناصری است که توجه به آن به جذابیت و زیبایی بصری فضا کمک می کند و اغلب یکی از فضاهای مورد نیاز کارفرمایان در طراحی ویلا می باشد. امروزه طراحی استخر هایی با عنوان استخر بی نهایت بسیار رواج دارد. به طور کلی در...

  1633  
بازسازی ویلای 62 متری در ژاپن بازسازی ویلای 62 متری در ژاپن

بازسازی ویلای Shimogamo Machiya 62 متری، ژاپن پروژه ی بازسازی و طراحی ویلا Machiya در سال 2016 توسط تیم معماری تاکوما اوهیرا در توکیو ژاپن ساخته شده است. این بنا از خانه های داخلی سبک ژاپنی به حساب می آید. متن ارائه شده توسط معماران پروژه و از سایت Archdaily می باشد. به...

  2488