×
  3423  

فرودگاه ستاره دریایی، بزرگترین فرودگاه جهان

 طراحی معماری فرودگاه ستاره آبی، بزرگ ترین فرودگاه جهان


فرودگاه داکسینگ، دومین فرودگاه بین المللی پکن بوده و طراحی آن شبیه به یک ستاره دریایی با پنج راهروی متصل به هم است. این فرودگاه در سال 2014 توسط یکی از برترین معماران جهان، زاها حدید، معمار موفق عراقی طراحی شده بود، در سال 2019 به بهره برداری رسید. گفته شده که این مجموعه، بزرگترین ترمینال فرودگاهی تک‌ ساختمانی در دنیا است. این مجموعه با مساحتی برابر با 700 هزار متر مربع و چهار باند فرودگاهی، تا سال 2025 ظرفیتی برابر با 72 میلیون مسافر در سال خواهد داشت. با توجه به برنامه‌های چین برای توسعه این فرودگاه و افزودن چهار باند دیگر به آن، ظرفیت این فرودگاه تا سال 2040 به صد میلیون مسافر در سال خواهد رسید. با این وجود طراحی فرودگاه به صورتی می باشد که مسافران برای رسیدن به هر گیت تنها 10 دقیقه پیاده روی می کنند.


برای دین مقاله فرآیند طراحی معماری رو لینک کلیک کنید.

فرودگاه ستاره دریایی
طراحی فرودگاه ستاره دریایی زاها حدید
طراحی فرودگاه ستاره دریایی

مساحت این فرودگاه 18 کیلومتر مربع می باشد. برای ساخت این فرودگاه 57  هزار تن فولاد استفاده شده است. مسیر دسترسی ریلی این فرودگاه در کمتر از 20 دقیقه مسافران را از فرودگاه داکسینگ به‌وسیله قطارهای پرسرعت به مرکز شهر منتقل می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این فرودگاه تا بهار سال 2020 به بیش از 112 مقصد در سراسر جهان پرواز داشته باشد. طراحی داخلی مدرن فرودگاه با بهره گیری از پنجره های سقفی و استفاده از متریال شیشه در سراسر فرودگاه زیبایی چشمگیری را به وجود آورده است.


فرودگاه ستاره دریایی
طراحی فرودگاه ستاره دریایی
طراحی فرودگاه ستاره دریایی زاها حدید
طراحی فرودگاه ستاره دریایی
طراحی داخلی فرودگاه ستاره دریایی
طراحی داخلی فرودگاه ستاره دریایی
منبع: لست سکند


مقالات مشابه


فرودگاه بین المللی دنور سانتیاگوکالاتراوا فرودگاه بین المللی دنور سانتیاگوکالاتراوا

فرودگاه بین المللی دنور – ترمینال جنوبی این پروژه در کشور دنور، آمریکا در سال 2011 به منظور توسعه ترمینال هوایی بین المللی جنوب دنور ارائه شده است. خطوط راه آهن مخصوص مسافرین فرودگاه حدود 5/2 کیلومتر از ایستگاه فاصله دارد. کالاتراوا یک پل معلق بتنی متقارن قوسی به دهانه ای به طول...

  5801