×
  4239  

طراحی فروشگاه

تمامی طراحی دکوراسیون های داخلی با استفاده از یک راهبرد خاص شکل می گیرند. این راهبرد برای یک فضای فروشگاهی می تواند به این صورت باشد که عناصر به گونه ای سازماندهی شوند که هدف بهینه کردن فضا و ترغیب مشتری برای برقراری ارتباط با کالا و یا  ارائه یک تصویر خاص و یا یک برند باشد. این راهبرد همچنین می تواند از مجموعه ی پیچیده تری از عوامل زمینه ای، ارگونومیک، و تاریخی تشکیل شده باشد که همه ی آن ها در ترکیب با یکدیگر به طراح اجازه می دهد تا رویکرد خاصی را تعقیب کند. در طراحی داخلی فضاهای تجاری، طراحی و توسعه هویت یک برند بسیار مهم است. نحوه ارایه اجناس مختلف همانند لباس، غذا، لوازم الکترونیک و یا سایر اجناس بسیار با اهمیت می باشد. محیطی که در آن این اجناس ارائه می شوند، می بایست چیزهای زیادی را القا کند. چرا که یک مغازه فقط یک محصول ساده را به فروش نمی گذارد، بلکه در واقع یک سبک زندگی را عرضه می دارد. بنابراین این فضا ناچار است که هویت و مفهوم طراح، برند و محصولی که به فروش می رسد را به صورتی بسیار دقیق در بر گیرد.
 
ثبت سفارش طراحی فروشگاه و مغازه آنلاین

 
دکوراسیون داخلی فروشگاه
 
آنچه که در اختیار طراح داخلی قرار دارد فضا، نور، اشیا و سطوح می باشند. طراح برای ارائه بهتر یک برند، ایده ای را طراحی کرده و سپس براساس آن، مجموعه ای از عناصر را که می توانند در فضاهای مختلف برپا شوند، طراحی می کند. مشتری نیز به دنبال هویت خاص آن برند می باشد. مشتریان چنین برند هایی می خواهند که عضو یک هویت خاص شوند. بنابراین از فضای طراحی شده و اجزای آن نیز چنین هویتی را انتظار دارند.
فضاهای داخلی که مخصوص فروش البسه و لوازم می باشند، با هدف ایجاد یک هویت بارز طراحی می شوند. علت این امر را می توان، قصد آن ها برای جلودار بودن مد روز، و یا القا یک سبک خاص طراحی دانست. آن ها برای بیان یک سبک زندگی خاص طراحی می شوند، چیزی که در قرن بیست و یکم به سرعت در حال گسترش است. طراحی چنین فضاهایی مهم می باشند؛ استفاده از این عناصر خرد، هویتی را به مشتری و برند فروخته شده اعطا می کند، بنابراین زبان فضا می بایست با هویت مشتری و برند سازگار باشد. استقلال این دسته از فضا ها یک ضرورت به شمار می آید؛ فضای داخلی می بایست، به گونه ای طراحی شود تا بتواند به سرعت تغییر یافته، به روز گردیده و یا حتی در صورت لزوم تغییر برند دهد. معمولا فضاهای فروشگاهی، موقت بوده و فقط برای مدت زمانی که سلیقه ی جامعه پذیرای آن ها باشد طراحی می شوند، ولی در عین حال می توانند نسبت به تغییرات محیطی که در آن قرار گرفته اند، عکس العمل نشان دهند. در طراحی یک فروشگاه، یک شی مستقل می تواند مولد مفهوم خاصی درباره ی محصولاتی باشد که برای فروش گذاشته شده اند. طراح می تواند شی ای به وجود آورد که نقطه ی عطف فضا بوده و بدین ترتیب محصولات عرضه شده با آن شناخته می شود. همچنین یک جواب خلاقانه نسبت به یک شی می تواند یک طراح را قادر سازد که طرحی مختص یک فضا تهیه نماید.
 
 
طراحی فروشگاه
طراحی فروشگاه

 
طراحی فروشگاه عینک 
امروزه عینک بیشتر از هر زمانی به عنوان یکی از اکسسوری های جانبی در مد و فشن مطرح شده است. افراد از هر طبقه اجتماعی و فرهنگی و با الگوبرداری از ترندهای روز به دنبال بهترین ها هستند. اما بیشتر اوقات تنها یک طراحی دکوراسیون داخلی جذاب، می تواند نظر مشتریان را جلب کند.بیشترین اشتباه در طراحی دکوراسیون فروشگاه های عینک، قرار دادن عینک ها در ویترین مغازه است. شما باید با قرار دادن یک یا دو مورد از بهترین بند های عینک خود در ویترین مغازه فضایی مینیمال و سبک را برای انتخاب مشتری رقم بزنید. یکی دیگر از ابزار های هایی که می تواند به داشتن فضای بهتری درعینک فروش ها کمک کند نداشتن راه روهایی عریض و قرار ندادن ردیفی عینک ها پشت هم است. این کار باعث می شود که مشتری درانتخاب خود گمراه شود. یکی دیگر از روش هایی که می تواند به انتخاب بهتر فضای و دکوراسیون داخلی کمک کند قرار دادن آینه و فراهم کردن فضایی راحت برای انتخاب مشتری است
به استفاده از رنگ ها در دکوراسیون و نورپردازی دقت کنید. معمولا در عینک فروشی ها از رنگ های سفید استفاده میکنند، که تداعی کننده مراکز و کلینیک های بهداشت است، استفاده می شود پس شما نیز می توانید رنگ سفید به عنوان رنگ غالب در نظر بگیرید.

 
طراحی فروشگاه عینک
طراحی فروشگاه عینک
 
طراحی فروشگاه ساعت 

برای طراحی فروشگاه های ساعت  معمولا از طیف رنگ های سفید و خاکستری استفاده می شود. از تاثیرات روانی رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی، خلق فضایی ظریف و ماهرانه است. رنگ خاکستری به دلیل ماهیت خنثی خود، توانایی ترکیب شدن با بیشتر رنگ ها را دارد و می تواند در فضای دکوراسیون داخلی بسیار خوش بدرخشد، بهتراست برای فضای ساعت فروشی مکانی را فراهم کنیم که مشتری بتواند به راحتی با اجناس ارتباط بگیر و آن ها را امتحان کند. قرار دادن یک آینه می تواند به انتخاب بهتر مشتری و زیبایی دکوراسیون شما کمک کند.
 
طراحی فروشگاه
طراحی داخلی

طراحی فروشگاه کیف و کفش
برای طراحی فروشگاه کیف و کفش می توانیم در فضایی بسیار کم، با ترکیب درست رنگ ها، فضایی عالی طراحی کنیم. با توجه به نوع اجناسی که به فروش میرسد، میتوانیم تصمیم بگیریم چه رنگی مناسب تر است. معمولا برای اجناس چرم از متریال هایی با نمای چرم طبیعی به رنگ های قرمز و قهوه ای استفاده می شود. رنگ قرمز باعث می شوند تا افراد به ناگاه گام های خود را آهسته کنند و توجه بیشتری به اجناس داشته باشد.
برای فروشگاه های کفش ورزشی از رنگ سبزاستفاده کنید. رنگ سبز همیشه مرتبط با صحت و سلامتی، خوش خلقی و حالت اعتدال است.  فضا را طوری  طراحی کنید که مشتری احساس راحتی کند. فضا را شبیه سازی کنید تا مشتری بتواند انتخاب راحت تری داشته باشد.
برای فروشگاه های با کفش های کلاسیک می توانید فضا را با رنگ های روشن ،بزرگ تر جلوه دهید. می توان از رنگ های محیط و طبیعت استفاده کنید. رنگ های دریا و تم ساحلی میتواند مثال خوبی باشد، رنگ شن و ماسه، آب و نور، آبی و زرد ملایم و کرمی روشن در کنار هم بسیار زیباست. المان های مورد استفاده برای دکوراسیون، نحوه نورپردازی و چیدمان وسایل از اهمیت زیادی برخوردار است، اما نکته ای که نباید نادیده گرفته شود، تجهیزات دکوراسیون بوتیک ها می باشد. نحوه چیدمان اجناس بسیار مهم است.

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی فروشگاه لباس

به طور کلی برای طراحی و اجرای دکوراسیون بوتیک، باید یک سری موارد را در نظر گرفت و بر اساس آن ها کار را پیش برد. برخی از این موارد به شرح زیر هستند:
  • ویترین بوتیک
  • رگال ها
  • چیدمان اجناس
  • زیبایی کفپوش ها و دیوارها
  • طراحی بر اساس سبک های مطرح
  • ایجاد قفسه های منحصر به فرد
  • نحوه چیدمان اجناس
  • فضای استراحت یا نشیمن
  • المان های دکوری
  • اتاق پرو
  • نورپردازی
 دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس

برای طراحی فروشگاه های فروشگاه لباس با توجه به جنسیت مشتری ها و اجناسی که عرضه می کنید، استفاده از رنگ و چیدمان ها را در نظر بگیرید.  در انتخاب رنگ برای فروشگاه خود، باید رده سنی مشتریان را نیز در نظر داشته باشید. به طور مثال، اگر عمده مشتریان شما جوان هستند بهتر است که از رنگ های روشن، گرم و پر انرژی استفاده کنید. اگر شما محصولات کودکان را ارائه می دهید، بهتر است که از رنگ های پاستلی، رنگ های خاموش، صورتی و آبی روشن استفاده کنید. سعی کنید از پالت رنگی استفاده کنید که به مستقیم با محصول که ارائه می دهید در ارتباط می باشند.

طراحی فروشگاه پوشاک کودک
طراحی فروشگاه پوشاک کودک
طراحی فروشگاه پوشاک کودک
طراحی فروشگاه پوشاک کودک


مقالات مشابه