×
  4829  

بلندترین برج های جهان

بلند ترین برج های جهان


امروزه ساخت ساختمان های بلند مرتبه  رو به افزایش می باشد که همین امر قدرت جامعه مهندسی را در دنیا به نمایش می گذارد. در ساخت این برج ها به دلیل شرایط ویژه ای که این ساختمان ها در خود دارند، باید به صورت ایمن و اصولی خاص پیش روند. همین امر باعث می شود تا مهندسان تمامی استانداردها و ضوابط ها را به طور حساس و دقیق به ویژه در طراحی سازه رعایت کنند.
 

4 نمونه از بلندترین برج های جهان


از بلندترین برج های جهان می توان به برج خلیفه در دبی، برج تایپه 101 در تایوان، برج مرکز مالی جهانی شانگهای در چین، برج های دوقلوی پتروناس در مالزی اشاره کرد.
 

برج خلیفه


از بلند ترین برج های جهان در حال حاضر، برج خلیفه می باشد که ارتفاع آن به 828 متر می رسد. فعالیت ساخت و ساز این برج در سال 2004 آغاز و در سال 2010 به پایان رسید است. این برج بلند مرتبه واقع در کشور امارات متحده عربی می باشد. طراحی سازه این برج رتبه اول در بلندترین سازه جهان را در سال 2010 را کسب کرده است. این برج یکی از بزرگترین شاهکارهای معماری در قرن 21 محسوب می شود. انتخاب نام خلیفه برای برج به احترام شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که این برج را افتتاح کردند نام گذاری شده است.

برج الخلیفه بلندترین برج جهان
برج الخلیفه بلندترین برج جهان
برج الخلیفه بلندترین برج جهان
برج الخلیفه بلندترین برج جهان
برج الخلیفه بلندترین برج جهان
برج الخلیفه بلندترین برج جهان
برج الخلیفه بلندترین برج جهان


برج تایپه 101


این برج با 101 طبقه در شهر خینیی تایپه در کشور تایوان واقع شده است که در بین بلندترین برج های جهان مقام دوم را بعد از برج خلیفه با ارتفاع 508 متر به خود کسب کرده است. این برج در موقعیتی با شرایط خاص قرار گرفته است، به نحوی که میزان مقاومت در برابر زلزله و بادهایی با سرعت بیش از 250 کیلومتر در ساعت را در این منطقه به نمایش می گذارد. راز مقاومتی این برج را می توان در طبقات 87 تا 92 جست وجو کرد. درون این برج یک کره فولادی که بازوی آن نیز از جنس فولاد می باشد آویخته شده است. وزن این پاندول غول پیکر به 660 تن می رسد که وظیفه تعادل ساختمان را نیز به عهده دارد.

برج تایپه 101 بلندترین برج جهان


برج مرکز مالی جهانی شانگهای در چین


ساخت سومین برج از برج های بلند مرتبه جهان، با نام مرکز مالی جهانی شانگهای در سال 1997 فعالیت خود را آغاز نمود و در سال 2008 مراحل ساخت و ساز آن به پایان رسید. موقعیت این برج بلند مرتبه 101 طبقه ای با ارتفاع 492 متر در کشور چین قرار دارد. برج مرکز مالی جهانی شانگهای، اولین ساختمان بلند مرتبه در سال 2009 در کشور چین شناخته شد. فضای خالی که در بالای برج طراحی شده به این منظور می باشد تا فشار ناشی از جریان هوا را بر روی برج کاهش دهد. طراحی معماری این برج بلند مرتبه 101 طبقه ای توسط معماران شرکت آمریکایی کون پدرسون فاکس، که یکی از بزرگترین شرکت های معماری می باشد، صورت پذیرفته است.

برج مرکز مالی جهانی شانگهای در چین
برج مرکز مالی جهانی شانگهای در چین


برج های دوقلوی پتروناس در مالزی


از بلندترین برج های جهان، برج های دوقلوی پتروناس می باشد، که در سال 1995 فعالیت ساخت وساز آن آغاز می شود و در سال 1998 این فعالیت به پایان می رسد. طراحی معماری این ساختمان بلند مرتبه دوقلو، توسط معمار برجسته، سزار پلی آرژانتینی تبار آمریکایی می باشد. این برج دوقلو با ارتفاع 452 متر، که این ارتفاع با احتساب آنتنی که در بالای برج ها قرار گرفته، ارزیابی شده است. این برج های دوقلو در شهر کوالالامپور مالزی واقع شده است. تعداد طبقات در این برج ها به 88 طبقه می رسد که در دو ساختمان 78 آسانسور فعال می باشند. این دو برج دوقلو در دو ناحیه با یکدیگر در ارتباط می باشند، دو برج دوقلوی پتروناس از پایین توسط مرکز خرید سوریا که قرار دارد در ارتباط است و همچنین پلی که ارتفاع آن از سطح زمین 175 متر با طولی که به 56 متر می رسد، به یکدیگر متصل می باشند.

 برج های دوقلوی پتروناس در مالزی
 برج های دوقلوی پتروناس در مالزی
 برج های دوقلوی پتروناس در مالزی
 برج های دوقلوی پتروناس در مالزی


مقالات مشابه


طراحی معماری مرکز مالی جهانی شانگهای طراحی معماری مرکز مالی جهانی شانگهای

طراحی معماری برج مرکز مالی شانگهای یکی از پروژه های بسیار شناخته شده و برنده کننده KPF ، مرکز مالی جهانی شانگهای از زمان تکمیل در سال 2008 به عنوان سمبل تجارت و فرهنگ ایستاده است. مرکز مالی جهانی شانگهای یک آسمان خراش ابرقاره است که در منطقه پودونگ شانگهای واقع شده است....

  2700  
طراحی برج سوزن فضایی بلندترین برج سیاتل طراحی برج سوزن فضایی بلندترین برج سیاتل

برج سوزن فضایی، در مرکزیت شهر سیاتل و در ایالت واشنگتن قرار دارد. این برج یک برج دیده بانی و نماد شهر سیاتل به شمار می رود و در زمان ساخت خود یکی از بلندترین سازه های این منطقه به شمار می رفت و در حال حاضر نیز یکی از مشهورترین...

  4352