×
  681  

نکات بازسازی ویلا قدیمی

بازسازی ویلای قدیمی برای صاحبان آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که احیا سازه ساختمان، کاربری جدید، اضافه کردن فضاهای جدید و نوسازی ساختمان ویلا می تواند از جمله این دلایل باشد.
ساخت سازه ویلا از ابتدا طراحی ویلا تا اجرای آن از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود و در ادامه در صورت بازسازی نیز اولین نکته، بررسی سازه ویلا می باشد که در صورتی که سال ساخت ویلا بالا باشد سازه فرسوده تر بوده به همین دلیل هزینه و زمان بازسازی سازه آن بیشتر خواهد بود.
 

بازسازی ساختمان قدیمی
بازسازی ساختمان قدیمی
طراحی معماری ویلا
بازسازی داخلی ویلا

مراحل بازسازی ویلا قدیمی


در هنگام بازسازی ساختمان قدیمی ویلا می توانید سبک طراحی ویلا را نیز تغییر بدهید به طور مثال یک خانه ویلایی کلاسیک را به مدرن و یا بلعکس تغییر دهید. این تغییرات می تواند شامل طراحی نما ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا باشد ولی بهتر است که این تغییرات متناسب با سبک اولیه طراحی ویلا باشد تا اصول طراحی ویلا رعایت شود و نتیجه نهایی بهتری به دست بیاید.بازسازی ویلا قدیمی همان طور که پیشتر گفته شد در ابتدا نیاز به تقویت سازه دارد اما تنها بحث مهم در بازسازی ویلا نمی باشد در ادامه به موارد مهمی که می توان در بازسازی ویلا انجام داد خواهیم پرداخت که شامل:

- سیستم برق ساختمان و روشنایی

- طراحی و تعویض پنجره ها                      

- کفپوش

- جابه جایی دیوار ها و دیوارپوش ها

- سیستم لوله کشی

- بازسازی کلی سرویس های بهداشتی اعم از جابه جایی و تعویض شیرآلات

- طراحی کابینت و تعویض آنها

- نصب سیستم دزدگیر

- هوشمند سازی ساختمان

بازسازی سرویس بهداشتی ویلا
بازسازی ساختمان ویلا قدیمی با حفظ المان های گذشته
بازسازی ویلا قدیمی با حفظ المان های قدیمی آن
بازسازی ساختمان قدیمی
طراحی معماری ویلا


بهترین زمان برای شروع بازسازی ویلا به چند مورد بستگی دارد که مهمترین آنها شرایط آب و هوایی است که پروژه در آن قرارداد ولی به طور کلی فصل بهار و تابستان بهترین زمان است زیرا مصالح در این فصل بهتر و سریع تر خشک می شوند. از عوامل دیگر می توان به نیروی انسانی از جمله کارگران فصلی، مهندسان و سایر نیرو های کار نام برد که احتمالا در فصول پرکار بسیار محدود هستند و یا از میزان کیفیت کار کاسته می  شود. عامل تاثیر گذار دیگر برای زمان مناسب برای بازسازی، می توان به قیمت مصالح و موجودی آن در بازار اشاره کرد که بهتر است در زمانی که نوسانات قیمت ثابت بوده و یا پایین است خریداری کرد.

بازسازی ساختمان قدیمی
طراحی معماری ویلا

فرآیند بازسازی ویلا قدیمی


شروع فرآیند بازسازی زمانی خواهد بود که کارفرما نیاز ها و خواسته های خود را بداند و با نیروی متخصص در زمینه طراحی ویلا به اشتراک بگذارد. مهندسین مشاور دکتر سرور  و همکاران از مجموعه نیرو های متخصص در زمینه طراحی و اجرا تشکیل شده اند که می توانند مشاوره های تخصصی خودر ا در این زمینه ارائه بدهند. 


طراحی معماری ویلا


مقالات مشابه


بازسازی ویلای 62 متری در ژاپن بازسازی ویلای 62 متری در ژاپن

بازسازی ویلای Shimogamo Machiya 62 متری، ژاپن پروژه ی بازسازی و طراحی ویلا Machiya در سال 2016 توسط تیم معماری تاکوما اوهیرا در توکیو ژاپن ساخته شده است. این بنا از خانه های داخلی سبک ژاپنی به حساب می آید. متن ارائه شده توسط معماران پروژه و از سایت Archdaily می باشد. به...

  2488  
طراحی ویلا مدرن و لوکس طراحی ویلا مدرن و لوکس

طراحی ویلا به عنوان اقامتگاهی با ساختمانی بزرگ که دارای ریز فضاهای مختلف جهت ایجاد امکانات رفاهی است، حائز اهمیت می باشد. ویلاها معمولا در زمین وسیعی که حومه شهر قرار دارند و شامل محوطه نیز هستند، ساخته می شود و به عنوان خلوتگاه به ویژه در فصل تابستان مورد استفاده...

  18251