×
  2528  

انتخاب میز ناهار خوری

میز ناهار خوری در سال های اخیر در اکثر خانه ها به مرکز کانونی تبدیل شده است. فضایی که میز ناهار خوری قرار می گیرد یک فضای چند منظوره محسوب می شود به طوری که هم محلی می شود برای کارکردن ، آموزش دیدن و همچنین میزبانی از تمام اعضای خانه را هنگام صرف غذا را بر عهده دارد. حال این فضا نیاز دارد بیشتر یه فضای عملکردی باشد، تا تنها محیطی برای صرف غذا .
راه های مختلفی برای داشتن یک فضای غذا خوری خاص وجود دارد ولی بهترین راه رسیدن به این هدف انتخاب میز ناهار خوری است که دوست دارید برای تهیه میز ناهار خوری مورد علاقتان می توانید به سایت شاپدک مراجعه کنید و با استفاده از خدمات طراحی آنلاین معماری این سایت فضای غذا خوری خودتان را طراحی کنید. در هر فضای غذا خوری، میز ناهار خوری در مرکز آن قرار دارد به خصوص اگر  میز ناهار خوری شما بزرگ ترین مبلمان منزل شما باشد، طوری که سبک اتاق را دیکته می کند و اغلب گرانترین مبلمان اتاق غذا خوری است که شما خریداری می کنید. برای انتخاب میزناهار خوری سه فاکتور مد نظرتان باید 1.متریال استفاده شده در میز 2.شکل و استایل میز 3.سایز میز می باشد.

میز ناهار خوری مدرن
میز ناهار خوری مدرن
 
میز ناهار خوری کلاسیک
میز ناهار خوری کلاسیک

میز ناهار خوری مدرن

متریال 
همانند سایر مبلمان، میز ناهار خوری امکان دارد از متریال های مختلفی ساخته شده باشد از شیشه گرفته تا بتن یا مرمر و چوب.انتخاب متریال مناسب یک فرایند ساده نیست به ویژه زمانی که بخواهیم زیبایی و عملکرد را همزمان با هم داشته باشیم. میز شیشه ای یکی از گزینه ها برای رسیدن به یک حالت مدرن دلخواه است اما اگر شما در خانه کودکی فعال دارید شاید بهترین گزینه برای شما نباشد. یک میز پیک نیکی ساخته شده از چوب کاج می تواند یک گزینه مناسب برای استفاده روزمره خانواده باشد اما این نمونه فقط برای خانه هایی با سبک روستیک است که شاید این سبک ظرافتی که شما می خواهید را نداشته باشد. بنابراین، انتخاب میز ناهار خوری مناسب همراه با متعادل سازی ظاهر و زیبایی همراه با کاربری مناسب آن است. 

میز ناهار خوری شیشه ای
میزناهار خوری مستطیلی مدرن با صفحه شیشه ای 
 
میز ناهار خوری دایره
میزناهار خوری گرد با صفحه شیشه ای 
 
میز ناهار خوری روستیک
میز ناهار خوری با سبک روستیک
 
شکل 
از بین راه های متفاوتی برای دسته بندی میز های ناهار خوری وجود دارد، شکل واستایل یکی از مهمترین آنها است. شکل میز نهار خوری با توجه به سبک اتاق و تعداد افرادی که قرار است دور آن بشینند بستگی دارد که از انواع آن می توان به مستطیل، گرد، مربع، بیضی و فرم های آزاد می باشند که اکثرا به صورت سفارشی طراحی و ساخته می شوند.

میز ناهار خوری روستیک
میز ناهار خوری مستطیلی مدرن
 
میز ناهار خوری کلاسیک
میز ناهار خوری مستطیلی کلاسیک
 
میز ناهار خوری دایره
میز ناهار خوری گرد
 
میز ناهار خوری روستیک
میز ناهار خوری به فرم آزاد
 
ابعاد
ابعاد میز ناهار خوری به شکل انتخابی ما بستگی دارد. حال در ادامه به ابعاد هر شکل میز ناهار خوری و میزان ظرفیت آن ها اشاره می کنیم.
میز گرد و مربع
91 تا 121 سانتی متر برای نشستن 4 نفر به راحتی
152 سانتی متر برای نشستن 6 نفر به راحتی
182 سانتی متر برای نشستن 8 نفر به راحتی
مستطیل و بیضی 
182 سانتی متر برای نشستن 6 نفر به راحتی
243 سانتی متر برای نشستن 8 نفر به راحتی
304 سانتی متر برای نشستن 10 نفر به راحتی
 
ارتفاع میزهای ناهار خوری معمولا 76 سانتی متر ارتفاع دارند اگرچه ارتفاع برای شما خیلی مهم است  قبل از خرید ارتفاع آن را چک کنید زیرا در بعضی مواقع امکان دارد حتی کمتر باشد. اگر میز کوتاه تری را خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید که صندلی مناسب با آن را بخرید.

میز ناهار خوری مدرن
میز ناهار خوری شیشه ای
 
نکات درباره ابعاد میز
1. به هر شخصی حدود 60 سانتی متر فضا بدهید تا در هنگام غذا خوردن احساس راحتی کنید.
2. در حالت ایده آل باید بین پایه های میز و دیوار90 سانتی متر فاصله باشد تا به کاربر اجازه بدهد که صندلی را به عقب بکشد و بنشیند.
3. می توانید از میزهای تا شو استفاده کنید که در زمانی که نیاز ندارید و می خواهید فضای کار بیشتری را در طول روز داشته باشید جمع کنید یا به حداقل تعداد نفرات تبدیل کنید و در زمانی که مهمان دارید از حداکثر ظرفیت آن استفاده کنید.

میز ناهار خوری مستطیل
فضای 60 سنتی متری برای هر مهمان 

میز ناهار خوری مستطیل
فاصله ی مناسب میز از دیوارهای اطراف
مولف: مونا سادات هاشمی فرد


مقالات مشابه


اصول انتخاب میز ناهار خوری اصول انتخاب میز ناهار خوری

میز ناهارخوری می تواند یک نقطه تمرکز در خانه شما باشد. می تواند فضایی برای سرو غذای روزانه باشد و یا محلی برای برگزاری مهمانی ها، همچنین مکانی برای خوردن خیلی سریع صبحانه درطول هفته هنگام  خارج شدن از خانه و یا مکانی برای استراحت همراه با یک کاغذ وقلم  و...

  908  
طراحی دکوراسیون غذاخوری مدرن طراحی دکوراسیون غذاخوری مدرن

طراحی داخلی غذاخوری بخش تشریفاتی خانه، که از ورودی، پذیرایی وغذاخوری تشکیل شده است بخش های اصلی خانه ها را می سازد و در قسمت جلویی خانه طراحی می گردد. اهمیت طراحی غذاخوری از گذشته در مراسمات و مهمانی ها به واسطه مهمان نوازی و تعارف غذا مشخص شده است. با اینکه...

  2840  
طراحی آشپزخانه طراحی آشپزخانه

طراحی فضای آشپزخانه طراحی آشپزخانه در گذشته، محلی کاملا کاربردی بود و هیچ گاه بهترین بخش خانه را به آن اختصاص نمی دادند. به هر حال بر اثر گذر زمان کاربری آشپژخانه تغییر یافته است و برای بسیاری از ما آشپزخانه اکنون کانون خانه است. در طراحی معماری آشپزخانه های منازل قدیمی،...

  4106