×
  913  

طراحی ویلا دوبلکس

امروزه با توجه به گسترش ساخت و سازها در اطراف شهر ها به منظور داشتن اقامتگاهی تفریحی در خارج شهر موجب شده است تا میزان تقاضا جهت طراحی ویلا افزایش پیدا کند. با توجه به نیازهای کارفرمایان در طراحی ویلا و تامین فضای مورد نیاز اکثر طراحی ها به صورت طراحی ویلا دوبلکس می باشد. اصول طراحی ویلا دوبلکس با خانه های دوطبقه متفاوت می باشد. اغلب ویلا های دوبلکس با خانه های دو طبقه اشتباه گرفته می شود به همین منظور در این مقاله به تعریف ویلا دوبلکس و تفاوت های آن با خانه دو طبقه می پردازیم.
 

طراحی ویلا
طراحی ویلا دوبلکس
طراحی ویلا دوبلکس
طراحی ویلا دوبلکس


ویلا دوبلکس چیست؟


ویلا دوبلکس دارای ساختار یک پارچه است که دو طبقه کاملا به هم مرتبط بوده و طبقات در تکامل یکدیگر فضاهای مورد نیاز صاحبان خودرا تامین می کنند در حالی که خانه های دو طبقه دو واحد مستقل از یکدیگر بوده و هر واحد دارای در ورودی مجزا می باشد.

 
طراحی ویلا دوبلکس


طراحی انواع ویلا دوبلکس


طراحی ویلا های دوبلکس به سه صورت کلی انجام می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

ویلا دوبلکس استاندارد


ویلا دوبلکسی که در دو طبقه طراحی شده  و طبقه اول توسط پله به طبقه دوم متصل می شود. طبقه پایین شامل نشیمن  و آشپزخانه است و طبقه بالا شامل اتاق خواب ها خواهد بود.
 

طراحی ویلا دوبلکس مدرن
طراحی ویلا دوبلکس مدرن
طراحی ویلا دوبلکس مدرن


ویلا دوبلکس همکف


در این نوع از  طراحی ویلا دوبلکس  فضای نشیمن و آشپزخانه در سطح همکف قرار داد که بالاترین نقطه ساختمان است و اتاق خواب ها در طبقه پایین قرار دارد که ورودی مستقیم به داخل حیاط و باغ را دارد.

 

ویلا دوبکس کم ارتفاع


طراحی این ویلا دوبلکس به گونه ای است که طبقه دوم شامل بالکن و اتاق زیر شیروانی می باشد و در مقایسه با سایر ویلا های دوبلکس مساحت کمتری دارند به همین دلیل چالش بیشتری برای طراحان برای تامین خواسته های کارفرما ایجاد می کند.
 

طراحی ویلا


مقالات مشابه


طراحی ویلا کوچک طراحی ویلا کوچک

طراحی ویلای کوچک دربسیاری از نقاط جهان بسیار افزایش پیدا کرده به دلیل پرهیز از تجملات و ساده بودن طرفدارهای زیادی پیدا کرده علاوه بر این طراحی وساخت ویلای کوچک میتواند از لحاظ اقتصادی هزینه ها را کاهش دهد تا بتوان یک فضای زندگی ارزشمند را خلق کرد. طراحی ویلاهای کوچک بر...

  917  
طراحی ویلا مدرن و لوکس طراحی ویلا مدرن و لوکس

طراحی ویلا به عنوان اقامتگاهی با ساختمانی بزرگ که دارای ریز فضاهای مختلف جهت ایجاد امکانات رفاهی است، حائز اهمیت می باشد. ویلاها معمولا در زمین وسیعی که حومه شهر قرار دارند و شامل محوطه نیز هستند، ساخته می شود و به عنوان خلوتگاه به ویژه در فصل تابستان مورد استفاده...

  18587