×
  3212  

طراحی دیوار محوطه

طراحی دیوار محوطه برای مرز بندی فضا ها طراحی وساخته می شود که با استفاده از المان ها با توجه به کاربری فضا و فرهنگ عمومی دسته بندی می شوند برای طراحی دیوار محوطه می توان از خط کشی روی زمین و یا این که از دیوارهای بتنی بلند استفاده کرد. در شهرک های ویلایی معمولا برای جدا سازی ومشخص شدن اینگونه فضاها از المان های مانند فضای سبز (دیوار سبز) تا دیوار آجری استفاده کرد.بنابراین برای انتخاب دیواره مناسب باید به سبک معماری و شکل نما و بسیاری فاکتورهای دیگرتوجه داشت برای مشاوره در زمینه طراحی دیوار محوطه با مهندسین مشاورمی توانید تماس بگیرید.
 

طراحی دیوار محوطه
طراحی دیوار محوطه


طراحی دیوار محوطه و انواع آن

طراحی دیوار محوطه با سنگ وآجر

طراحی دیوار محوطه با استفاده از مصالح سنگ وآجر علاوه بر جدا سازی فضا مقاومت بالا وهمچنین زیبایی خاصی را  به محوطه می بخشد. برای طراحی دیوار از سنگ های  (گرانیت ، تراورتن ، مرمرو....) که داخل ساختمان استفاده شده می توان برای طراحی دیوار ویلا استفاده کرد یکی دیگرازنکاتی که باید در طراحی دیوارمحوطه در نظر گرفت این است که نوع سنگ بکار رفته باید با منطقه و کاربری مکان آن تداخلی ایجاد نکند وهمچنین باید مطابق با اصول و قوانین طراحی در این حوزه به صورت کاملا تخصصی صورت بگیرد.
 

طراحی دیوار محوطه
طراحی دیوار محوطه
طراحی دیوار محوطه


طراحی دیوار محوطه چوبی

 طراحی با دیوار پوش یکی از روش های رایج بوده وبسیاری از افراد به دلیل طبیعی بودن این متریال علاقه دارن از این متریال استفاده کنند. باید دقت داشت که برای طراحی دیوارمحوطه چوبی باید از چوب های خاص ومقاومت بالا استفاده کرد مثل چوب پلاست ؛ استفاده از این متریال درکالبد دیوارباعث می شود که فضا به گوشه ای دنج وآرام تبدیل شود.
 

طراحی دیوار محوطه

طراحی دیوار محوطه

طراحی دیوار محوطه با نرده آهنی

طراحی دیوار آهنی همانطور که می‌دانید برای افزایش ایمنی و پیشگیری از ورود دزدان و افراد غریبه به حریم حیاط، نیاز است که بر روی دیوارها حفاظ نرده‌ای قرار بگیرد.نرده ها از نظرجنس ،شکل و مدل متفاوت هستن بعضی از نرده ها آهنی و بعضی فولادی و بعضی دیگر آلومینیومی اند همچنین ازنظر شکل و مدل هم متفاوت اند مثلا امروزه حفاظ و ‌نرده‌هایی که روی دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز دستخوش تغییرات زیاده شده و با سبک‌های قدیمی که اغلب به صورت نیزه‌ای ساده و سیم خاردار بودند تفاوت زیادی کرده است.

طراحی دیوار محوطه


مقالات مشابه