×
  21842  

طراحی نمای ویلای مدرن

ویلا ساختمانی است برونگرا دارای فضاهای باز و نیمه باز، بازشوهای بزرگ  که ارتباط نزدیکی با محیط بیرون داشته و طبیعت محور می باشد. ویلا معمولا یک طبقه یا دوبلکس طراحی می گردد واکثرا در اطراف شهرها و در مناظر،اطراف جنگل ها، مناطق کوهستانی، اطراف دریاها و به طور کلی محیط هایی که با طبیعت ارتباط نزدیکی دارند ساخته می شوند و ساختمان هایی دنج و آرام به حساب می آیند.


طراحی نمای ویلای مدرن


یک نمای جذاب ارتباط مستقیمی با طراحی حجمی، فرم و پلان بنا دارد. هرچه طراحی فرم ساختمان جذاب تر باشد در نتیجه نمای جذاب تری خواهیم داشت.در طراحی ویلا و طراحی نمای ویلا مانند ساختمان های دیگر می توان به سبک های گوناگون معماری اشاره کرد که رایج ترین آنها طراحی نمای مدرن و نمای کلاسیک می باشند. در این مقاله به بررسی طراحی نمای ویلای مدرن می پردازیم. برای دیدن نمونه پروژه ی طراحی نمای ویلای مدرن به صفحه ی این پروژه مراجعه بفرمایید.

 

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلای مدرن و مینیمال با استفاده از رنگ های سفید و مشکی

 

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا تک متریال 

 

طراحی ویلا مدرن

استفاده از پنجره های سرتاسری در نمای ویلا مدرن

 

طراحی نمای ویلا
طراحی ویلای مدرن
طراحی ویلای مدرن
طراحی ویلای مدرن
طراحی ویلای مدرن


اصول طراحی ویلا و نمای ویلایی مدرن

 

در طراحی ویلا و نمای ویلایی مانند بناهای دیگر موارد مختلفی حائز اهمیت است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-طراحی نمای ویلا بر اساس اقلیم منطقه، که رنگ مصالح و جنس مصالح مورد اهمیت قرار می گیرد.
2-طراحی ویلا و نما با توجه به بافت منطقه واهمیت منظر، خط آسمان ، توجه به مصالح و رنگ در طراحی
3-استفاده  از سبک های معماری مانند مدرن،کلاسیک،ایرانی و...
4-استفاده از مصالح بوم آورد، اولین ویلاهای ساخته شده معمولا با مصالح چوب یا سنگ ساخته می شدند.
5-توجه به نورپردازی در شب بسیار نقش مهمی در زیبایی ویلا ایفا می کند و جذابیت نما را دو چندان می کند.
6-توجه به درون گرایی و برونگرایی و استفاده بازشوهای مناسب
7-استفاده از مصالح با کیفیت و پایدار

 

طراحی نمای مدرن

تقارن در طراحی نما ویلا

 

طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی نمای ویلایی
طراحی نمای ویلایی
طراحی نمای ویلا


امروزه با توجه به سلیقه، سبک و خط فکری طراح، معماران زیادی ویلاهای خلاقانه و بی نظیری را با مصالح گوناگون و سبک های مختلفی خلق کرده اند که از برترین بناهای معماری به حساب می آیند.
 

طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن
طراحی ویلای مدرن
طراحی نمای ویلا
طراحی ویلا لاکچری
طراحی ویلای لاکچری
طراحی ویلای لاکچری
طراحی ویلای لاکچری


برای مشاهده نمونه ویلا های طراحی شده توسط مهندسین مشاور سرور و همکاران، نمونه های طراحی ویلا  را کلیک کنید. در این قسمت ویلاهای طراحی شده توسط تیم سرور استودیو را مختصرا توضیح می دهیم.
طراحی ویلا در پردیس
طراحی ویلا در پردیس با توجه به خواسته کارفرما طی جلسات متعدد روانشناسی بر اساس سلیقه و نیازهای کارفرما و آلترناتیو های مختلف طراحی گردید و هم اکنون در حال اجرا می باشد. ویلای پردیس در سه طبقه شامل فضاهایی مانند استخر، جکوزی، اتاق ورزش و موتورخانه در طبقه 1-، همچنین، نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و محل نگهداری سگ ها و پارکینگ در طبقه همکف و اتاق های خواب در طبقه اول می باشد. طراحی نما، طراحی داخلی و طراحی فضای سبز در ویلا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که در ویلای پردیس مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

 

طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا


طراحی ویلا مدرن در تهراندشت


ویلای مدرن پردیس  در سال 1396 در دست طراحی قرار گرفت. متراژ زمین 350 مترمربع می باشد. ویلای تهراندشت با هدف تعامل با طبیعت دارای بازشو های متعدد، پنجره های سرتاسری، بالکن و نشیمن های نیمه باز با دید به حیاط  و استخر طراحی گردیده است. تامین نور مناسب و طبیعی برای تمام فضاها از دیگر اهداف طراحی می باشد. وجود استخر در قسمت مرکزی ساختمان دید و منظر زیبایی را در کنار درختان و فضای سبز ایجاد کرده است.
 

طراحی ویلا
طراحی ویلا


طراحی ویلا در کردان
 

طراحی ویلایی مدرن در کردان در 2 طبقه با نمای آجری و همخوانی با بافت مجموعه با توجه به اقلیم و نیازهای کارفرما  در آبان 97 طراحی گردیده است. ویلای کردان با هدف طبیعت محوری  با بازشو های بزرگ، تراس های متعدد و بزرگ و تعامل محیط درون و بیرون طراحی گردیده است. ایجاد فضاهای دنج، بالکن، ترکیب آجر با شیشه از گزینه های دیگر طرح می باشد.

 

طراحی ویلا
طراحی ویلا


طراحی ویلا در دماوند

 

در طراحی ویلا دماوند با در نظر گرفتن ریز فضاهای موجود درپلان ویلا که توسط کارفرما ارائه شده بود و دیگرنیازهای کارفرما، تمهیدات زیر برای طراحی ویلا در نظر گرفته شد:
- طراحی معماری ویلا در سه ساختمان تقریبا مجزا که با طراحی شفت و باکس پله در فضای میانی امکان بهینه سازی دیگر فضا ها و تفکیک آنها به عنوان چند سوئیت (با توجه به نیاز های کارفرما)در آینده فراهم شده است.
- درگیر کردن طبیعت با ساختمان اصلی ویلا با طراحی حیاط مرکزی در قلب پروژه
- حذف ستون های اضافی در طراحی سازه
- بهره برداری از فضای محوطه ویلا به میزان 250 متر مربع برای حیاط پشتی
- طراحی رمپ معلول و مسیرهای عبوری با عرض 4 متر در محوطه ویلا

 

طراحی ویلا
طراحی ویلا
 

تحلیل نمونه خارجی نمای ویلای مدرن

 

طراحی نمای مدرن ویلای Collingwood

طراح:BLA Design Group
موقعیت:کانادا ،ونکور    
سال ساخت:2020
روند طراحی نمای ویلای مدرن کالینگوود با در نظر گرفتن بافت منطقه وشرایط اقلیمی حاکم بر محیط طراحی شده. توجه دقیقی به انتقال بین فضای داخلی و باغ در نما شده است. به گو نه ای که شفافیت، بافت و نور فضای داخلی و بیرونی خانه را به حرکت درآورده است. پنجره‌های گوشه‌ای بزرگ در کنار یک راه پله شناور قرار گرفته‌اند که به نور طبیعی اجازه می‌دهد تا در طول فضاهای زندگی نور وارد فضا شود.سقف این ویلا به صورت شیروانی طراحی شده تا عایق حرارتی مناسبی برای طراحی ویلا باشد،مصالحی که در نمای این ساختمان ویلایی به کاررفته سعی شده از تزئینات وزرق برق جلوگیری کند وتاحد امکان به سادگی ومینمالیستی بودن آن را نشان دهد.
 

طراحی نمای ویلای مدرن
طراحی نمای ویلای مدرن
طراحی نمای ویلای مدرن
طراحی نمای ویلای مدرن


مقالات مشابه


طراحی ویلا کوچک طراحی ویلا کوچک

طراحی ویلای کوچک دربسیاری از نقاط جهان بسیار افزایش پیدا کرده به دلیل پرهیز از تجملات و ساده بودن طرفدارهای زیادی پیدا کرده علاوه بر این طراحی وساخت ویلای کوچک میتواند از لحاظ اقتصادی هزینه ها را کاهش دهد تا بتوان یک فضای زندگی ارزشمند را خلق کرد. طراحی ویلاهای کوچک بر...

  780  
نکات بازسازی ویلا قدیمی نکات بازسازی ویلا قدیمی

بازسازی ویلای قدیمی برای صاحبان آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که احیا سازه ساختمان، کاربری جدید، اضافه کردن فضاهای جدید و نوسازی ساختمان ویلا می تواند از جمله این دلایل باشد. ساخت سازه ویلا از ابتدا طراحی ویلا تا اجرای آن از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود و...

  681  
بررسی طراحی ویلا مدرن آبشار تامارا ویبووو بررسی طراحی ویلا مدرن آبشار تامارا ویبووو

طراحی ویلا آبشار در سال 2022 خارج ازشهر جاکارتا برای یک خانواده چهارنفره توسط معمار معروف اندونزیایی خانم تامارا ویبووو(Tamara Wibowo) صورت گرفته است. طراحی مدرن ویلا آبشاری با توجه به نیاز کارفرما به یک خانه مینیمال با 4 اتاق خواب بعلاوه نشیمن و فضای خدماتی صورت گرفته است. از مزیت های...

  1025  
طراحی ویلا مدرن و لوکس طراحی ویلا مدرن و لوکس

طراحی ویلا به عنوان اقامتگاهی با ساختمانی بزرگ که دارای ریز فضاهای مختلف جهت ایجاد امکانات رفاهی است، حائز اهمیت می باشد. ویلاها معمولا در زمین وسیعی که حومه شهر قرار دارند و شامل محوطه نیز هستند، ساخته می شود و به عنوان خلوتگاه به ویژه در فصل تابستان مورد استفاده...

  18251